El projecte de senyalística de l’Hospital de Bellvitge, cas d’èxit a la 1a Jornada d’Atenció Centrada en la Persona de l’ICS

- Innovació

La cap d'Atenció a la Ciutadania i Participació de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), Silvia Millat Servent, ha subratllat la necessitat de la participació dels pacients en la millora de l'experiència hospitalària. La seva intervenció ha tingut lloc durant la 1a Jornada d’Atenció Centrada en la Persona de l’Institut Català de la Salut (ICS) aquest 9 de maig.

En aquesta jornada celebrada a l’Hospital Vall d’Hebron, s’han presentat com a cas d’èxit 12 dels 120 projectes presentats de tots els dispositius de l’ICS, destinats a posar les persones al centre de la institució, amb un enfocament en la participació, el compromís i l'equitat.

D’entre les experiències presentades, ha destacat la de l’HUB, que ha iniciat un innovador projecte de senyalística i adequació dels espais, integrat dins del seu Projecte d’Humanització. Segons Millat Servent, “la participació dels pacients és clau per identificar les seves necessitats i expectatives i per permetre que els projectes implementats responguin eficaçment a aquestes, i amb això millorar la seva experiència de pacient”.

Precisament, el projecte de senyalística de l’HUB ha incorporat la veu dels pacients en el disseny dels elements de senyalització, amb una identificació dels espais per colors, que ajuden a l’orientació, així com una ambientació inspirada en elements del Parc Natural del Delta del Llobregat. “Els nostres pacients reconeixen i descobreixen llocs i elements del seu entorn habitual o proper”, ha explicat la cap d’Atenció a la Ciutadania de l’HUB, contribuint així al seu benestar i confort emocional.

“Hem millorat l'autonomia del pacient en les circulacions pel recinte hospitalari, tot creant espais amables i amb continguts identitaris del territori”, ha conclòs Millat Servent.

A l'ICS, cuidem les persones

La Jornada s'emmarca en el compromís de l'ICS amb la millora de l'experiència dels pacients i usuaris, un dels pilars fonamentals del Pla estratègic de l'organització. En aquest sentit, l'ICS ha dut a terme diverses accions, com ara la creació d'un grup de treball d'atenció centrada en la persona, la formació de professionals en aquest model d'atenció i la implementació de projectes pilot en diversos centres.

L'ICS aposta per un model d'atenció sanitària que sigui més personalitzat, humà i respectuós amb les necessitats individuals de cada persona a tota la seva xarxa assistencial d'acord amb les línies estratègiques del Pla de responsabilitat social corporativa 2024-2025, per ser una empresa sostenible, solidària i saludable, a partir de l'autoconeixement i de la responsabilitat col·lectiva de totes les persones que formen part de l'empresa de salut més gran de Catalunya.