El projecte AIINANE, impulsat per Anestesiologia de l’Hospital de Bellvitge, premiat per la Jané Mateu Foundation

- Innovació

AIINANE, una eina d'automatització de processos basada en intel·ligència artificial per avaluar de forma completa el risc pre-operatori del pacient, ha rebut un premi en forma de beca de la Jané Mateu Foundation. Ha estat en un acte organitzat aquest 29 de juny a la seu de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya a Barcelona.

La Beca d’Investigació 2023 de la Jané Mateu Foundation l'han rebut els dos líders d’AIINANE, la cap del Servei d'Anestesiologia i Reanimació de l'HUB, la Dra. Mª José Colomina, i l'anestesista sènior, Dr. Ancor Serrano, de mans del president de la fundació, Joan Jané Mateu.

En paraules del Dr. Serrano, que ha fet una presentació del projecte davant l’auditori i el patronat de la fundació, “AIINANE permet automatitzar els processos i disminuir les cancel·lacions quirúrgiques de darrera hora, així com reduir els temps de quiròfan buit”.

Aquest context permet reduir l’impacte emocional a pacients i familiars, i elimina proves repetides que generen despeses de temps i desplaçaments innecessaris. Alhora, s'escurça la llista d'espera alliberant la càrrega de treball i permetent la reubicació d'anestesiòlegs a altres àrees de més valor.

El projecte AIINANE preveu poder iniciar una prova pilot en cirurgia de mama pel segon semestre de 2023.

La primera edició d’Entrega de Premis i Beques de la Jané Mateu Foundation ha estat presidida per Joan Jané Mateu i el Dr. Josep Antoni Bombi, president de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. L’entitat sense ànim de lucre té com a finalitat promoure, desenvolupar, defensar i fomentar la recerca científico-mèdica i farmacèutica dels serveis sanitaris i de totes les qüestions relacionades amb la salut, la sanitat i la innovació tecnològica a través d’activitats de R+D+I per millorar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans.