El documental La Simfonia dels Herois s’estrena al Festival In-EDIT amb una gran acollida del públic

- Recerca

La pel·lícula, que han dirigit Josep Serra i Marc Juan, segueix l’evolució del projecte “La Simfonia dels Herois”, que va culminar amb el concert de presentació, el passat 11 de maig al Teatre Joventut de L’Hospitalet, amb la voluntat d’apropar-nos experiències humanes en una situació límit i la música com a motor de vida, sempre des de la mirada dels pacients.

Després de ser inclòs a la programació oficial del festival especialitzat en documentals musicals, La Simfonia del Herois es projectarà en una sessió especial a Barcelona oberta a tots els professionals de l’HUB i el públic en general aquest mes de novembre, en una data que es confirmarà properament.

El film es va projectar a la sala Mooby Aribau de Barcelona, dins la secció Panorama Nacional del Festival In-EDIT, el passat 1 de novembre. En una sala plena, un representant del Festival In-EDIT Barcelona, va introduir als dos directors, que van fer una breu presentació. Al final de la projecció, i enmig d’un gran aplaudiment, Josep Serra i Marc Juan van haver de tornar a pujar a l’escenari, on s’hi va sumar aquesta vegada el Dr. Gabarrós.

La Simfonia dels Herois és un projecte impulsat pel Dr. Andreu Gabarrós, cap del Servei de Neurocirurgia de l’Hospital Universitari de Bellvitge. El Dr. Gabarrós també és compositor, lletrista, teclista i vocalista de la banda de rock Dorigen, des d’on va sorgir aquest projecte solidari amb la participació de pacients-músics professionals i amateurs que ell mateix ha intervingut de tumors cerebrals. La iniciativa té un triple objectiu: reconèixer l’esforç de superació dels pacients; enviar un missatge d’esperança sobre la supervivència dels pacients, i alhora recaptar fons per fer recerca en l’àmbit mundial sobre tumors cerebrals.