Bellvitge comparteix la seva experiència com a hospital "Lean" en una jornada amb altres centres de referència

- Formació

El passat 21 de juny, la Dra. Ana Álvarez, adjunta a la Gerència Hospitalària Bellvitge-Viladecans, va participar en la taula rodona “Lean, una realitat als hospitals espanyols”. L'esdeveniment va formar part de la Jornada Lean Healthcare, celebrada a l'Hospital Universitario Fundación Alcorcón (Comunitat de Madrid), amb gairebé 200 professionals de la gestió sanitària i l'enginyeria inscrits.

La jornada va posar el focus en l’atenció sanitària centrada en el pacient i com la cultura “Lean” busca crear entorns més àgils i eficients. Durant les sessions, es van analitzar diverses experiències “Lean” en hospitals espanyols com l’Hospital Virgen del Rocío (Sevilla), l’Hospital Universitari de Getafe (Comunitat de Madrid) i l’Hospital de Bellvitge. Les taules van ser dinàmiques, promovent el debat i la interacció entre els ponents.

Des del 2017, l’Hospital de Bellvitge ha anat introduint la filosofia “Lean” en la seva cultura i dia a dia, amb una gran part de l’hospital implicada o familiaritzada amb aquesta metodologia. L'objectiu és eliminar tot allò que no aporta valor a pacients i professionals, sent flexibles als canvis i enfocant-se en la millora constant.