L’Hospital de Bellvitge obre la nova programació de l’Aula de Salut del Prat

Amb la conferencia “El què i el com de les addiccions”, a càrrec de la psicòloga clínica Susana Jiménez, cap de la Unitat de Joc Patològic i Addiccions Comportamentals del Servei de Psiquiatria de l’Hospital de Bellvitge, es va posar en marxa el passat 8 de febrer la programació de l’Aula de Salut i Consum de l’Ajuntament del Prat.

Susana Jiménez va detallar la situació actual dels trastorns lligats a les addiccions al joc, que ha augmentat la seva prevalença entre les persones més joves en els darrers anys. Va subratllar la importància de la identificació precoç dels símptomes que poden permetre identificar que el joc (amb videojocs o d’apostes) passa de ser una activitat lúdica a un problema que altera i afecta la vida quotidiana.

També es va referir als factors de risc i va destacar algunes recomanacions bàsiques per gestionar el temps que es dedica al joc, fent un ús saludable d’aquesta activitat. Susana Jiménez va estar acompanyada a la xerrada per Núria Galobardes, pacient de la unitat, que va explicar com ha superat els seus problemes d’addicció al joc.

L'Aula de Salut i Consum és un projecte que vertebra, cohesiona i fa visible l'acció comunitària de formació al Prat en benestar emocional, hàbits saludables (alimentació i cuina), sexualitat i afectivitat, cura del cos, primers auxilis, conductes addictives i tinència responsable d'animals.

Amb motiu de la celebració del 50è aniversari de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament del Prat, el centre tindrà una protagonisme especial en el cicle de conferències previstes per al primer semestre de l’any. D’aquesta forma, a la primera xerrada de la Dra. Jiménez, li seguiran una dedicada a la prevenció dels trastorns alimentaris, el 17 de març, a càrrec de Isabel Sánchez-Díaz i Lucía Camacho-Barcia, de la Unitat de TCA del Servei de Psiquiatria, i una altra centrada en la prevenció de les malalties cardiovascular, l’11 de maig, que realitzarà el Dr. Josep Comín, cap del Servei de Cardiologia de l’HUB.

Vegeu més informació de l'Aula Salut aquí