L’Hospital de Bellvitge instal•la un Piano Viu al vestíbul de Consultes Externes

La iniciativa contribueix a humanitzar l’espai i millora l’experiència d’usuari dels pacients en el seu pas per l’hospital Ha estat possible gràcies a l’Associació Pianos Vius, entitat sense ànim de lucre que promou l’ús d’aquest instrument per omplir de música i emocions espais públics com els d’hospitals, residències o centres d’acollida

Amb l’objectiu de millorar l’acollida i la percepció de benestar, l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha instal•lat un piano de mitja cua al vestíbul de Consultes Externes. Cedit per l’Associació Pianos Vius, entitat cultural sense ànim de lucre, el piano estarà a disposició de tota la comunitat de l’hospital –pacients, acompanyants i professionals del centre- que hi vulgui interaccionar, sempre preservant les mesures sanitàries necessàries.

Aquest divendres 8 de juliol, ha tingut lloc l’acte de benvinguda del Piano Viu de l’Hospital de Bellvitge, que ha comptat amb una sèrie de microconcerts a cura de professionals del centre (Joan Manel Verge, infermer, i Albert Lladó, de la Unitat de Comunicació i Relacions Institucionals) i familiars (Ferran Milián Duque i Berenis del Pozo Blanco).

La instal·lació del piano a l’HUB ha estat possible gràcies a la donació de l’instrument per part de la família Rubio, representada a l’acte per Beatriz Hospital.

Iniciatives com aquesta formen part del projecte d’“HUBmanització” de l’Hospital Universitari de Bellvitge. Es tracta d’un pla estratègic que té com a objectiu millorar l’experiència assistencial des de totes les perspectives, tot unint professionalitat amb humanitat per assolir l’excel·lència.

Música per a l’autocura i el benestar emocional

Segons Martí Pericay de l'Associació Pianos Vius, “els hospitals són un lloc on les emocions estan a flor de pell i on la música pot ajudar a canalitzar-les de la millor forma possible”. De fet, la música, les arts i la cultura poden tenir un impacte positiu en la salut de les persones.

Pianos Vius (www.pianosvius.com) és una associació cultural sense ànim de lucre establerta principalment a Cataunya. El seu objectiu és promoure la música en tots els seus àmbits i estils, especialment a persones vulnerables a hospitals, residències de persones grans i centres de dia.

En representació de l’HUB, la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la regió sanitària Metropolitana Sud de l’Institut Català de la Salut (ICS), va agrair la cessió de l’instrument a Pianos Vius i a la família Rubio, i va assegurar “que ens cuidarem perquè el piano sigui un element de cultura, proximitat i humanització del nostre centre”.