L’Ajuntament del Prat lliura la Medalla de Ciutat a l’Hospital de Bellvitge en el marc del seu 50è aniversari

En un acte celebrat aquest 21 d’octubre, l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha lliurat la Medalla de la Ciutat a l’Hospital de Bellvitge en representació del ple municipal. Aquest reconeixement és un agraïment a la tasca de l’HUB en l’àmbit mèdic i sociosanitari, així com per la defensa de la sanitat pública i la millora de la qualitat de vida de la ciutadania que es fa des de Bellvitge.

“Rebem el reconeixement com un incentiu a la vocació d’excel•lència i servei públic dels més de 5.000 professionals que treballen a l’hospital, centenars d’ells pratencs”, han estat les paraules d’agraïment de la Dra. Montserrat Figuerola, gerent territorial de l’àrea Metropolitana Sud de l’ICS, que ha recollit el guardó en representació de l’hospital en l’acte celebrat al Saló de Plens de l’Ajuntament del Prat.

“També rebem aquest guardó com una reafirmació de la voluntat de xarxa entre l’hospital, els serveis d’atenció primària i comunitària, els serveis d’Atenció Primària i Comunitària, els serveis socials de l’Ajuntament del Prat i, en definitiva, d’aquesta xarxa entre administracions en pro de la salut al municipi”, segons ha afegit Figuerola.

Bellvitge és l’hospital de referència i proximitat per a la població del Prat. Precisament, el 2021 l’HUB va registrar 93.000 visites de les àrees ambulatòries, 12.400 episodis d’urgències, 3.300 hospitalitzacions amb operació quirúrgica i 1.600 cirurgies ambulatòries de persones que viuen al Prat. L’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha considerat “un luxe” que l’hospital de referència de proximitat de la gent del Prat “sigui un dels hospitals de referència del país”, tant pel que fa a l’atenció sanitària com a la recerca mèdica, la formació de professionals o la defensa de la salut pública.

“La ciutadania del Prat ha omplert d’històries, vivències i records de moments durs i moments feliços, tots ells moments clau en les nostres vides, les 19 plantes de l’hospital” ha expressat Mijoler.

"Heu construït un servei públic que avui hem de reivindicar i defensar com el que és, un dels grans patrimonis de la gent treballadora de les nostres ciutats", segons ha reivindicat l’alcalde, membre del Comitè d’Honor del 50è aniversari de l’HUB.

El regidor de Salut del consistori pratenc, Gabriel Soriano, ha destacat els importants avenços de l’hospital durant aquestes cinc dècades”. Alhora, ha reiterat que el sentiment de pertinença de la població del Prat pel que fa a l’hospital, “per l’esforç del seu equip de professionals per oferir-li una atenció sanitària de qualitat, i per la seva proximitat, a menys de 2 km del Prat”.

En el seu parlament, tant l’alcalde com el regidor de Salut han tingut un sentit record pel paper clau de l’HUB per atendre les persones afectades per la covid del Prat. Precisament, l’experiència del pratenc Fernando Domínguez, el primer pacient de covid que va sortir de la UCI de l’HUB, és el tema sobre el qual versa el documental “103”, realitzat pel fotoperiodista pratenc David Airob, juntament amb José Bautista.

La Medalla de la Ciutat del Prat és la màxima distinció que atorga el consistori municipal i representa una manifestació d’agraïment municipal a persones o organitzacions que han destacat pels seus Esmèrits o per haver prestat serveis rellevants a la ciutat. El ple municipal del Prat del passat mes de setembre va ratificar concedir-la a l’Hospital Universitari de Bellvitge per unanimitat.

Vegeu el vídeo de l'acte aquí