La 1a jornada científica d'Otorrinolaringologia posa en valor l'expertesa en cirurgia avançada

El Servei d'Otorrinolaringologia de l'HUB ha fet, amb una jornada que es va dur a terme el 3 de juny, un recorregut històric de la mà d'antics caps de servei i professionals que han sumat a l'especialitat al nostre centre hospitalari amb el seu coneixement i expertesa a l'abordatge de patologies de coll, nas i oïda.

El cap de servei, el Dr. Julio Nogués, ha estat l’encarregat de presentar la reunió, que ha congregat el coneixement de professionals de l’Hospital de Bellvitge i de centres hospitalaris de Catalunya (Hospital Universitari Mútua Terrassa, Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, Hospital HM Delfos) i internacionals, com el Guy’s and St. Thomas Hospital, del NHS de Regne Unit.

Entre els temes abordats, s’ha fet actualitzacions en temes quirúrgics, com ara la cirurgia tiroïdal, el buidament cervical en cirurgia de rescat, la rinoplàstia preservadora o el maneig endoscòpic dels colesteastomes, i també d’oncologia, com l’evolució del tractament de càncer de laringe. També s’han tractat temes d’actualitat, com els reptes de la neurofibromatosi tipus 2, i d’altres qüestions relacionades amb l’especialitat, com els biològics en rinosinusitis crònica o la feminització de la veu.

L’acte s’ha clos amb un repàs per la història del servei d’Otorrinolaringologia a l’HUB i un homenatge als caps de servei, des que es va establir el primer equip l’any 1973. Quatre d'ells van ser presents a l'acte: Manuel Dicenta, Ramon Jiménez, Manuel Mañós i Joan Nogués, actual cap del servei. En aquests gairebé cinquanta anys han passat pel servei uns 120 otorrinolaringòlegs.