Es posa en marxa un cicle de xerrades de salut a l’Hospitalet amb motiu del 50è aniversari de l’HUB

Amb una conferència a l’Auditori Barradas sobre l’addició al joc i les noves tecnologies, a càrrec de Susana Jiménez Murcia, coordinadora de la Unitat de Joc Patològic i altres Addiccions Comportamentals del Servei de Psiquiatria de l’Hospital de Bellvitge i investigadora de l'Idibell, es va iniciar el passat 25 de gener un cicle de xerrades científiques amb motiu del 50è aniversari de l’HUB.

En la seva xerrada, la responsable de la Unitat de Joc Patològic va repassar la situació actual dels trastorns lligats a les addiccions al joc, que ha augmentat la seva prevalença entre les persones més joves en els darrers anys. Va subratllar la importància de la identificació precoç dels símptomes que poden permetre identificar que el joc (amb videojocs o d’apostes) passa de ser una activitat lúdica a un problema que altera i afecta la vida quotidiana.

També es va referir als factors de risc i va destacar algunes recomanacions bàsiques per gestionar el temps que es dedica al joc, fent un ús saludable d’aquesta activitat. Susana Jiménez va estar acompanyada a la xerrada per en David, un dels pacients de la unitat que va explicar com ha superat els seus problemes d’addicció al joc.

El cicle de xerrades, organitzades per l’Ajuntament de l’Hospitalet amb la col·laboració de l’HUB, està integrat per sis conferències (una cada dos mesos), amb l’objectiu de divulgar temes de salut d’interès general. Les següents sessions es dedicaran a l’ictus (març); els trastorns alimentaris (maig); els superbacteris (juny); les cures d’infermeria (setembre) i la donació d’òrgans i els trasplantaments (novembre). Les xerrades es duran a terme en diferents equipaments de la ciutat.