La directora de l’Hospital Universitari de Bellvitge, la Dra. Cristina Capdevila, i la cap d’Atenció a la Ciutadania i Participació del centre, Sílvia Millat, van presentar el model de millora de l’experiència del pacient de l’HUB en el decurs de la primera jornada del XXXII congrés anual d’ALASS (Asociación Latina para el Análisis de los Sistemas de Salud).
L’ALASS va celebrar la seva trobada anual en la sala d’actes de l’HUB entre els dies 1 i 3 de setembre passat, precisament amb l’experiència del pacient com a nou paradigma per a la salut pública i l’atenció sanitària com a tema principal.
En la seva intervenció, la Dra. Capdevila va presentar les principals magnituds de l’HUB i va fer un breu recorregut històric per les fites que han marcat l’evolució de l’Hospital de Bellvitge des de la seva creació, ara fa mig segle. En el repàs cronològic una de les dates destacades és l’any 2019, quan el centre consolida la seva aposta estratègica per la innovació, pel treball en xarxa i pel desenvolupament d’un model de millora de l’experiència del pacient.
Després de les paraules de la Dra. Capdevila, Sílvia Millat va presentar els principals trets d’aquest model i la seva implantació com a línia estratègica a l’HUB. “Creiem que hem de ‘pensar’ els serveis a partir de les necessitats i les expectatives dels pacients, i només ells poden dir-nos el que necessiten i allò que esperen del servei. Volem innovar per afegir valor al servei, i així millorar l'experiència del pacient”, va subratllar. A partir d’aquí i amb una metodologia específica, l’hospital ha incorporat aquesta nova cultura del pacient en una vintena de projectes, com ara el Ritmocore, l’Strack o el PET/RM.
La primera sessió del congrés també va comptar amb la participació de Meritxell Budó, secretària d’Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut.
Creada l’any 1989, ALASS és una xarxa activa de científics i professionals de l’àmbit sanitari interessats en la millora dels sistemes de salut dels països de cultura llatina.