Unitat de Malalties de Motoneurona: Guia per a la Primera Visita

En la primera visita a la Unitat Funcional de Malalties de Motoneurona de l'Hospital Universitari de Bellvitge, els pacients poden sentir-se una mica desorientats per la grandària de les instal·lacions. En aquest blog, volem guiar-vos a través d'aquest procés inicial per fer-lo una mica més comprensible i tranquil·litzar-vos en aquesta etapa crucial

La Unitat Multidisciplinària de Malalties de Motoneurona està situada a l'edifici de Consultes Externes de l'Hospital de Bellvitge, on esteu programats per a la primera visita. Si arribeu en cotxe, podeu estacionar just davant del bloc de Consultes Externes per permetre una baixada còmoda del pacient. L'aparcament està disponible a prop del mateix bloc.

En arribar a l'edifici, el primer pas és passar la targeta sanitària per les màquines TESEO i recollir el tiquet amb el codi de la visita, el qual us guiarà a través del procés. Un cop fet això, dirigiu-vos al Mòdul 11, a la primera planta, on són atesos pels professionals de la unitat multidisciplinària. A la sala d'espera, s'aniran cridant els pacients per a les consultes de neurologia, pneumologia, endocrinologia i nutrició, rehabilitació, fisioteràpia i psicologia.

Hi ha dos altres punts importants a conèixer a l'hospital.

• Farmàcia de dispensació ambulatòria de medicaments, on és probable que hàgiu de recollir tractaments i productes nutricionals. Aquesta es troba en un dels carrerons que connecta el bloc de Consultes Externes amb l'altra vessant de l'hospital, propera a Urgències. Si arribeu en cotxe, podeu entrar pel carrer de la Residència per facilitar l'accés, sobretot si heu de recollir caixes grans.
  • Planta 1 de l'Edifici Principal de l'Hospital de Bellvitge, on es troba l'UFIS, la Unitat Funcional Interdisciplinària Respiratòria. Aquí, haureu de recollir un pulsioxímetre un cop us hagin notificat que ja està a la vostra disposició. Aquest aparell mesura la freqüència cardíaca i la saturació d'oxigen a la sang, i serà d'ajuda durant el procés.

Amb aquesta orientació, esperem haver-vos facilitat la primera visita a la Unitat Funcional de Malalties de Motoneurona. Un cop familiaritzats amb els espais, el procés serà molt més senzill i tranquil.

Servei de Neurologia.