Aquest espai recull el ventall de serveis disponibles que l’hospital posa a l’abast del pacient durant el seu ingrés.
Els serveis d’informació podeu trobar-los al vestíbul principal, a Urgències, a Consultes Externes, a l'Àrea del Malalt Crític, a la Unitat de Recepció i Preparació del Pacient. En cadascun d’aquests punts, un equip administratiu donarà resposta a la vostra sol·licitud d’informació o realitzarà custòdia d’objectes de valor i d’altres gestions administratives. L’horari d’atenció al públic és:
Edifici d’Hospitalització: de 7 a 21.30 h de dilluns a divendres i els caps de setmana i festius de 8 a 21 hores. Telèfon: 932 607 600
Unitat de Recepció i Preparació del Pacient: de 7 a 20 hores (de dilluns a dijous) i de 7 a 14.30 hores els divendres. Telèfon: 932 607 500
Àrea del Malalt Crític: de 13 a 15 hores i de 19 a 20 hores de dilluns a divendres no festius. Telèfon: 932 607 600.
Edifici d’Urgències: 24 hores, tots els dies de la setmana. Telèfon: 932 607 575
Edifici de Consultes Externes: atenció al públic de 7 a 21 h de dilluns a divendres. Telèfon: 932 607 190.
Si se us planteja alguna problemàtica social, l’Hospital disposa d’una Unitat de Treball Social Sanitari, situada a l’entrada principal de l’Hospital, a mà dreta, que dona atenció directa al pacient i als familiars. Si voleu contactar amb ells, pregunteu com fer-ho a la vostra infermera referent de la unitat.
L’Hospital Universitari de Bellvitge disposa de dues oficines d’atenció a la ciutadania situades, una, al vestíbul principal de l’edifici d’Hospitalització i, l’altra, a l’edifici de Consultes Externes. Des d’aquestes oficines atendrem els dubtes derivats de l’assistència que se us presta a l’Hospital, així com també gestionarem els agraïments, suggeriments o reclamacions que ens vulgueu fer arribar. L’horari d’atenció al públic és:
Edifici d’Hospitalització: de dilluns a dijous, de 8 h a 15:30 h i divendres, de 8 h a 14 h (tot l’any excepte en períodes vacacionals).
Edifici de Consultes Externes: de dilluns a dijous, de 8 h a 15 h i divendres, de 8 h a 14 h (tot l’any excepte en períodes vacacionals). Telèfon: 932 607 831 Correu electrònic: uac@bellvitgehospital.cat
Documents de consulta:
Política d'atenció a la ciutadania de l'Hospital Universitari de Bellvitge
Política de participació ciutadana de l'Hospital Universitari de Bellvitge
Política de Qualitat. Àrea d'Atenció a la Ciutadania i Experiència de Pacient
Ens podeu fer arribar els vostres agraïments, suggeriments o reclamacions accedint a tràmits online.
El Programa de voluntariat social agrupa els voluntaris que desenvolupen tasques socials i d’atenció als pacients ingressats i als seus familiars (suport, companyia, ajuda, etc.) i que gestionen el servei de biblioteca per als pacients. Aquest Programa de voluntariat està coordinat per la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació. Per utilitzar aquest servei es pot trucar al tel. 932 607 492 o bé a l’extensió 2677, de 9 h a 13 h.
El Document de Voluntats Anticipades (DVA) és el document en el qual podeu expressar lliurement les instruccions que voleu que es tinguin en compte sobre la vostra atenció sanitària quan us trobeu en una situació en què, per circumstàncies derivades del vostre estat físic i/o psíquic, no pugueu expressar la vostra voluntat. El document s’adreça al metge responsable i us en podeu informar a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania.
Disposem d’un servei d’assistència religiosa. Si desitgeu rebre ajuda de qualsevol confessió podeu contactar-hi a través de la vostra infermera referent o dels serveis d’informació.
La sang és un element imprescindible perquè els hospitals i les clíniques puguin oferir una assistència mèdica de qualitat. Molts malalts d’arreu de Catalunya necessiten la transfusió de concentrats d’hematies, plaquetes o plasma cada dia per seguir endavant en el seu procés de curació, ja sigui un procés urgent (accident, hemorràgia...), un procés quirúrgic o un tractament mèdic o oncològic. Donar sang és un acte cívic solidari, un benefici per a la societat i un deure dels ciutadans. És un acte segur i gens dolorós que pot fer que fins a tres malalts diferents recuperin la salut. Tant l’extracció com la transfusió a un altre pacient es fan amb màxima seguretat, i les dades personals es tracten amb garanties de confidencialitat total. La necessitat sanguínia és constant, i per tant també ho han de ser les nostres donacions.
Per tot això, demanem la vostra col·laboració i la dels vostres familiars i amics, i us informem que podeu acudir a fer la vostra donació a: Banc de Sang. Hospital Universitari de Bellvitge (provisionalment just davant de la sortida del metro).
Horari: de dilluns a dissabte de 9 h a 20 h. També podeu consultar la resta de centres de recollida i les campanyes d’equips mòbils a: www.bancsang.net.
Hi ha una cafeteria exterior per als familiars i acompanyants, situada a la planta –1 de l’edifici de Consultes Externes.
L’horari és de 7 h a 23 h (de dilluns a diumenge).
Utilitzeu només els ascensors indicats per al públic, no utilitzeu els reservats per als pacients i personal de l’Hospital.