Tècnics d’imatge per al diagnòstic de l’HUB-HDiR estudien l’impacte de la lluita contra la pandèmia

Tècnics d’imatge per al diagnòstic i medicina nuclear de la Direcció Clínica Territorial de Diagnòstic per la Imatge de la GTMS (HUB-HDiR) han participat en un estudi d’abast estatal per conèixer l’impacte en aquest col·lectiu professional de la lluita contra la pandèmia de Covid-19.

David Llopis i Jordi Font han estat dos dels autors de l’estudi “COVID-19 y uso de equipos de protección individual: percepción de les técnicos en imagen para el diagnóstico en España”, que s’ha publicat aquest mes de juny a la revista Imagen Diagnóstica.

Com la resta de professionals de la salut, els tècnics d’imatge per al diagnòstic i medicina nuclear ha afrontat durant la pandèmia situacions complexes pel que fa al maneig de pacients, la disponibilitat d’equips de protecció individual (EPI) o la sobrecàrrega de treball, entre d’altres factors.

Entre els resultats de l’enquesta, que ha estat resposta per un total de 396 professionals, destaca el temor de contraure la malaltia i infectar els familiars i les persones properes. Sobre els EPI, els participants indiquen que al seus centres no hi va haver falta de material però es mostren preocupats davant d’un possible desproveïment en cas que hi hagi un rebrot. Les dades també reflecteixen preocupació per la pressió assistencial i per com això podria augmentar la possibilitat de cometre errors en l’ús dels EPI. Malgrat les limitacions percebudes, els tècnics han vist en aquesta situació una oportunitat per a la millora de les seves competències.

A més dels professionals de l’HUB-HDiR, han participat a l’estudi investigadors de la Universidad Alfonso X el Sabio (Madrid), la Fundación CIEN (Madrid), l’Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa), l’Hospital Poniente (Granada) i l’Hospital Universitari Parc Taulí (Sabadell).

Vegeu l'article