La Dra. Aina Gomila obté el Premi Josep Trueta 2019 de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques

L’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears ha concedit el Premi Josep Trueta 2019 a la Dra. Aina Gomila, del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

El lliurament del guardó ha tingut lloc el dia 21 de maig en el marc de l’acte d’entrega dels premis i beques 2019 de l’Acadèmia.

Aquest premi reconeix la trajectòria de recerca científica recent de la Dra. Gomila, que ha donat com a fruit cinc publicacions científiques en revistes internacionals d’alt impacte. Aquest projecte investigador s'ha centrat en l’avaluació de diferents mesures preventives en el maneig i en l’impacte de salut de les infeccions quirúrgiques en cirurgia electiva de colon i recte en 10 hospitals de Catalunya participants al programa VINCat.

Aquestes publicacions han format part de la seva tesi doctoral, titulada “Current challenges in the prevention, management and outcomes of surgical site infections in elective colorectal surgery”, dirigida pel Dr. Miquel Pujol i el Dr. Jordi Carratalà, i presentada a la UB el mes de desembre passat amb qualificació d'excel·lent cum laude.

“Voldria agrair de forma especial el treball de totes les persones que han col·laborat en aquest projecte i m’han permès poder-lo dur a terme”, ha afirmat la Dra. Gomila.