Joves de tot Catalunya estudien la nutrició de la mà dels professionals de Bellvitge

Apropar la recerca i l’atenció clínica en els àmbits de la nutrició i la dietètica i les patologies que porten associades, i fer créixer alhora les vocacions científiques entre els joves són els dos principals objectius de la segona edició del curs, que el passat any es va incorporar al programa de Bojos per la Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera.

El curs de Nutrició està desenvolupat i serà impartit per professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge i la Fundació Alícia (Món Sant Benet), que acolliran les 16 sessions (totes en dissabte, fins al mes de novembre d’aquest any) que l’integren. Des de l’HUB, hi participen professionals dels Serveis de Psiquiatria, Endocrinologia i Nutrició, Medicina Interna i les seves Unitats de Trastorns de l’Alimentació, Nutrició-Dietètica i Risc Cardiovascular.

En el decurs de les sessions els estudiants coneixeran de ben a prop la recerca en les principals àrees de la nutrició humana, com ara l’obesitat; la desnutrició; els trastorns alimentaris; els processos d’avaluació psicològica, sensorial i neurofisiològica, els processos cognitius i les xarxes neuronals implicades, així com les alternatives terapèutiques i de prevenció, entre d’altres temes.

Segons afirma el Dr. Fernando Fernández Aranda, cap de la Unitat de Trastorns de l’Alimentació de l’hospital i coordinador del curs, “volem incentivar l’esperit investigador d’aquests nois i noies i estem convençuts que la millor manera de fer-ho es fer prevaldre els aspectes pràctics sobre els teòrics en contacte directe amb els professionals que duem a terme el treball clínic i investigador diari a Bellvitge”.

En el decurs de la primera sessió, celebrada el dissabte 18 de gener, els nous bojos per la nutrició van poder conèixer el funcionament de diferents àrees vitals de l’hospital, como ara el nou Laboratori Clínic Territorial, Anatomia Patològica o la UCI de Coronària.

La vuitena edició del programa Bojos per la ciència compta amb un total de 300 participants de tot Catalunya. Els nois i noies seguiran algun dels 12 cursos de tots els àmbits científics que integren el programa d’aquest any. Bojos per la Ciència forma part dels projectes que impulsa la Fundació Catalunya La Pedrera per fomentar les vocacions científiques entre els joves.

El propòsit del programa és donar l’oportunitat a estudiants de batxillerat, amb un especial interès per les ciències, d’aprofundir en la teoria i els mètodes científics amb la col·laboració de centres de recerca i institucions d’excel·lència internacional de tot Catalunya. En aquests centres, els alumnes tenen l’oportunitat de conèixer i treballar amb investigadors de primer ordre. Alhora, aquesta activitat compta amb el suport i la participació d’investigadors, que són membres de l’ Institut de Recerca Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i de la Xarxa Biomèdica d’Excel·lència de l’ISCIII (CIBERobn, CIBERdem i CIBERSAM).