El Servei d’Otorinolaringologia col·loca un innovador implant per a pacients amb problemes d’oïda mitjana

El passat 19 d’octubre, el Servei d’Otorinolaringologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge va col·locar per primera vegada a la sanitat pública catalana un innovador implant auditiu osteointegrat per a persones amb problemes d’oïda mitjana.

Aquest nou dispositiu, anomenat Osia OSI200, de Cochlear, representa una nova ajuda auditiva important per a persones amb problemes d’oïda mitjana que no es poden adaptar a un audiòfon.

El dispositiu es col·loca sota la pell i, unit a un implant de conducció òssia (Cochlear™ BI300), realitza la funció d’enviar senyals auditius directament a l'oïda interna. Per aconseguir-ho, utilitza un transductor piezoelèctric especial que s’expandeix per tal de generar vibracions potents que transmeten el senyal a l’oïda interna. L’aparell té la capacitat de vibrar a altes freqüències, l'àrea de so més important per a la comprensió de la parla.

A més, el nou dispositiu presenta avantatges estètics i pràctics pel fet de ser invisible, amb el processador i l’imant implantats sota la pell, cosa que permet al pacient fer vida normal, incloent activitats com ara banyar-se a la piscina o al mar.