Desmuntamites: 5 falsos mites sobre els marcapassos

Portar un marcapassos és una experiència important i vital per a moltes persones amb problemes cardíacs. No obstant això, hi ha alguns mites comuns sobre els marcapassos que poden generar preocupació innecessària. Aquí hi ha cinc falsos mites sobre portar marcapassos.

Encara que els marcapassos contenen components electrònics, estan dissenyats per no interferir amb dispositius electrònics comuns, com ara telèfons mòbils, microones o ordinadors. Els avenços tecnològics han fet que els marcapassos siguin més resistents a les interferències externes.

En la majoria dels casos, els pacients amb marcapassos poden participar en una àmplia gamma d'activitats físiques i esportives. Tot i això, és important consultar amb el metge per determinar quines activitats són segures i adequades per a cada individu. En general, la majoria de les activitats són factibles amb precaucions mínimes.

Encara que els marcapassos tenen una vida útil limitada, els avenços en la tecnologia han estès significativament la durada de la bateria dels dispositius moderns. En molts casos, els marcapassos poden durar entre 5 i 10 anys o més abans de necessitar ser reemplaçats.

Si bé és cert que la majoria de les persones que necessiten marcapassos són més grans, els problemes cardíacs que requereixen marcapassos poden afectar persones de totes les edats, inclosos adults joves i nens . Els marcapassos poden ser necessaris per tractar una varietat d'afeccions cardíaques, independentment de l'edat del pacient.

Si bé pot portar un temps adaptar-se a viure amb un marcapassos, moltes persones troben que el dispositiu millora la seva qualitat de vida en garantir un ritme cardíac normal i reduir els símptomes associats amb trastorns del ritme cardíac, com ara la fatiga i la manca d'aire. La majoria dels pacients amb marcapassos poden fer una vida activa i participar en activitats normals.

Servei de Cardiologia