Oferir un servei de qualitat al taulell és la motivació d'oferir aquest document de 10 punts amb les actituds bàsiques que han de tenir els professionals d'Atenció a la Ciutadania.
Es presenta el decàleg de bones pràctiques al taulell, un document que neix amb la motivació de reforçar una bona relació entre la ciutadania i els professionals dels centres i serveis de l’atenció primària Metropolitana Sud i que forma part d’un pla per identificar àrees de millora.
El decàleg presenta 10 punts on es concreten quines han de ser les actituds bàsiques dels professionals d’Atenció a la Ciutadania (AC) per donar un bon tracte al taulell. Aquest document és fruit d’un treball intensiu i participatiu compartit pel grup motor, el qual està format per les coordinadores d’AC de la DAP, la persona responsable de l’OTAC de la DAP, la persona responsable d’AC de l’Hospital Universitari de Bellvitge i la responsable d'AC de l’Hospital de Viladecans. A més, una representació de professionals del taulell han participat activament en els tallers de bones pràctiques al taulell i s'ha fet un grup focal de persones usuàries del sistema.
Aquest treball ha permès arribar a les següents conclusions:
• Es reconeix l’administratiu com aquell professional que primer pot detectar les necessitats de la persona usuària i oferir-li una resposta personalitzada.
• Cal informar més i millor.
• No s’ha de permetre el pacient invisible.
• L’atenció excel·lent ha de ser una atenció humana, fonamentada en el respecte i l’empatia, resolutiva i facilitadora.
• Cal ser tolerants i potenciar les eines i habilitats comunicatives per fer front a la resolució de conflictes.
• Ser eficients.
El més important és mirar als ulls, ser persones properes, amables i facilitadores. Consulta el decàleg de bones pràctiques al taulell, aquí.