Des del mes de març, la Unitat Bàsica de Prevenció assumeix el circuit de la Covid del personal d’Atenció Primària Costa de Ponent.
La incorporació dels nous processos condiciona el desenvolupament de l’activitat habitual dels i de les professionals de Vigilància de la Salut i del personal tècnic i administratiu; fins al punt d’haver d’escriure i reescriure constantment l’actuació i algoritmes de treball.
S’optimitzen els recursos i els mitjans disponibles per donar resposta a la gran demanda, s’apliquen de manera estricta els procediments d’actuació enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2, tantes vegades modificat per la Subdirecció General de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública; i la Guia d’actuació i col·laboració dels serveis de prevenció de riscos laborals per fer front a la pandèmia de Covid-19, del Servei de Coordinació d’Actuacions de Salut Laboral; que amb la descripció dels i de les treballadors/ores especialment vulnerables (sensibles), dispara les sol·licituds de valoracions i les adaptacions dels llocs de treball.
Fora dels equips d’atenció primària, de les unitats de suport i dels serveis centrals, es crea un engranatge d’encaix de persones i d’estructures transversals amb un objectiu comú, tirar endavant sigui com sigui; perquè el repte és gran, com també ho és el desconeixement, la incertesa i en alguns moments, la por.
La posada en marxa del circuit PCR suposa:
Per al personal de la UBP:
- Distribució de la feina entre el personal de la UBP i l’elaboració d’algoritmes de treball dinàmics per garantir les actualitzacions dels procediments.
- Dedicació quasi exclusiva a la gestió de la Covid amb dedicació de dilluns a diumenge
Establiment de sinèrgies:
- L’elaboració d’uns llistats de notificació i seguiment, publicats als espais de col·laboració (UBP- Sistemes d’informació).
- La col·laboració i el suport des de QiSP DAP per garantir la gestió administrativa del circuit, la distribució i resolució de les incidències, i els fluxos de comunicació.
- L’activació de terminals mòbils per incrementar el nombre de línies telefòniques (Infraestructures).
- L’assignació de l’equip tècnic per nodrir les aplicacions corporatives i la participació de personal expert en bases de dades.
- La incorporació d'equips de suport de la DAP, de la Unitat de Salut Laboral i de les Tècnics/ques de Salut al circuit de valoració del personal sobretot en el primer període (finals de març).
- La creació, per part de la Unitat Econòmica Financera, d’una aplicació en format Access que permet notificar i fer el seguiment de les persones incloses al circuit (abril).
- La posada en marxa del circuit PCR i el control de les incidències, i la comunicació amb el Laboratori Clínic de la GTMS.
- La col·laboració del personal de Recerca i Formació continuada de la DAP i de la Unitat de referència de IT de la DAP, en la gestió de les IT dels professionals per tot el territori.
Sol·licituds i demandes a la UBP relacionades amb la situació:
- Increment de consultes i sol·licituds de valoracions del personal sensible, tot i la gestió de les direccions dels equips i altres unitats que a banda dels informes, adeqüen els llocs de treball del seu personal per reduir riscos.
- Pautes sobre la neteja especial en llocs on es detectin casos, amb la intervenció de Serveis generals d’ECOFIN.
Equips de protecció individual i espais segurs:
- Consultes sobre adequacions, al·lèrgies.
- Reclamació de les qualitats i dels propis equips.
- Avaluació d´espais de treball i recomanacions
- Sol·licitud de mampares de protecció i valoració dels espais.
Elaboració, revisió per adequació a la normativa i a la situació, i publicació al Gestor Documental de procediments i instruccions de treball.