L'Atenció Primària Costa Ponent incorpora un nou reforç en la plantilla. A partir d'aquesta setmana 123 Gestors Covid realitzaran, al territori de la Metropolitana Sud, el registre de contactes de tots els casos sospitosos per patologia compatible per coronavirus SARS-CoV-2
Amb el desconfinament progressiu i la represa de les activitats, s’ han ampliat les situacions de contacte social i, per tant, els riscs de contagi, així com l’ augment del nombre de contactes dels positius i la seva dificultat de detecció. És per aquest motiu que l'atenció primària incorpora professionals encarregats de fer l'estudi de contactes, amb l’ avantatge de fer-lo al mateix moment de la sospita diagnòstica.
Les funcions del Gestor Covid són:
- Rastreig exhaustiu de contactes des de la proximitat al lloc del diagnòstic: es realitza en sortir de la consulta del metge o metgessa que ha fet el diagnòstic de possible patologia per coronavirus SARS-CoV-2. En algun cas es pot haver de fer aquest estudi per via telefònica.
- Informació acurada al pacient de tot el procés assistencial COVID: com i quan rebrà el resultat de la prova, mesures d’aïllament necessàries, com es fa el seguiment de la baixa laboral si es necessita, resolució de dubtes i incidències individuals. Cal explicar els circuits, tant si el cas esdevé positiu com si és negatiu, per tal que conegui tot el procés del que ha de fer.
- Identificació de sospita de situacions de risc associades a la patologia COVID (sobreocupació del domicili, gent gran vulnerable, etc.) o de perill d’elevat nombre de contagis per l’activitat del cas positiu (treballadors amb molts contactes laborals, monitors de casals, reunions de feina o d’oci prèvies al contagi amb molta altra gent, etc.).
- Coordinació molt estreta amb els professionals de l’EAP: personal mèdic i d’infermeria de referència, treballadors social, professionals d’atenció al ciutadà i direcció de l’EAP.
- Formar part de la xarxa de coordinació territorial i del sistema per detectar i solucionar incidències o dubtes de tot el circuit assistencial COVID. Espais de coordinació i informació han d’estar programats entre els gestors, la direcció territorial i la vigilància epidemiològica.
- Promoure l’ús de La Meva Salut a les persones ateses, ja que és el lloc on el pacient pot tenir disponible el resultat de la prova. Fer tutories de l’ús de l’eina, verificar-ne l’alta, l’aplicació al mòbil i com s’utilitza.
- Explicar els passos a seguir fins a l'obtenció dels resultats de la prova: en aquesta fase és important, explicar bé l'aïllament preventiu, l'espai LMS, identificar si l'usuari necessita una baixa laboral i quins són els pasos a seguir si el resultat de la prova PCR és positiu.
- Explicar l'eina digital per reportar contactes
Aquesta figura és molt important per tal de tallar la cadena de transmissió i evitar possibles nous brots, és fonamental detectar i aïllar els casos de COVID-19, així
com identificar i controlar les persones amb qui han tingut contacte estret per indicar-los aïllament i fer-los el seguiment dels símptomes.
Donem la benvinguda a les noves incorporacions.