Referents i membres de la comissió de qualitat i equips directius de la regió Metropolitana Sud han millorat i actualitzat els seus coneixements sobre aquesta eina de notificació que facilita la gestió i l’anàlisi d’incidents notificats.
Aquest 2023, més de 200 professionals de l’Atenció Primària Metropolitana Sud s’han format en l’ús del gestor SNISP.Cat (Sistema de Notificació d’Incidents de Seguretat dels Pacients de Catalunya). Aquest sistema del departament de Salut forma part d’una estratègia reactiva que permet millorar la seguretat dels pacients a partir de la identificació i l’anàlisi dels incidents notificats pels equips sanitaris.
L’objectiu de la formació, de la qual se n’han fet 10 edicions, és millorar la competència dels referents de qualitat i membres de les comissions de millora en l´ús del SNISP.Cat i actualitzar-los amb les últimes novetats. Els professionals han pogut conèixer i diferenciar les funcionalitats disponibles que té l’eina en una formació de quatre hores i un temari dividit en quatre blocs: revisió de l’incident notificat, gestió de l’incident, anàlisi de l’incident, pla d’acció i seguiment de les accions de millora.
La Seguretat dels Pacients és una dimensió de la qualitat assistencial que busca reduir i prevenir els riscos associats a l’atenció sanitària. Els programes de seguretat dels pacients promouen accions proactives i reactives per gestionar el risc evitable. Per això, amb la formació dels referents i membres de la comissió de qualitat i equips directius es busca millorar la seva competència en aquest àmbit.