Una de les conclusions més compartides que van treure els professionals que formen les unitats de la DAP va ser que tenen vocació de servei cap als equips d’Atenció Primària i la ciutadania.
El passat 16 de juny de 2023 les i els professionals de l’APMS pertanyents a la DAP van trobar-se a la sala d’actes de l’HUB on van realitzar diverses activitats d’autoanàlisi, participació i de cohesió d'equip.
La jornada va començar amb l’exposició de les línies estratègiques i els valors que identifiquen l’APMS per part de Coral Fernández, directora de l’APMS "Les nostres accions professionals al servei d’altres professionals han de formar part d'una reflexió prèvia perquè estiguin impregnades de proximitat, participació i il·lusió".
També en la benvinguda, des de gestió del talent es va agrair l'oportunitat que suposa la generació d'espais com aquest per a desenvolupar la cohesió i el treball d'equip d'una manera experiencial i positiva. Precisament aquests valors de proximitat, participació i il·lusió són els que responen a l’organització d’aquesta jornada.
Primerament, els assistents es van repartir aleatòriament per grups i es van presentar entre ells. Una cosa que va passar en més d'una ocasió és que algunes persones havien parlat per Skype, correu o teams abans, però mai s'havien reconegut en persona.
Seguidament, es va fer una segona activitat amb què els participants, repartits en grups, reflexionaven sobre la seva tasca a l’APMS i les maneres de fer que els uneixen. Una de les conclusions més compartides va ser la “vocació de servei” cap a la resta de professionals i els equips de l’APMS, així com la ciutadania. Alguns altres conceptes que van sorgir en el si de les activitats de reflexió van ser “compromís”, “respecte”, “empatia” o “honestedat” entre d’altres.
Finalment, l’últim espai participatiu de la jornada va ser la presentació per cadascuna de les unitats de la DAP d’una pel·lícula, vinculant-la a la seva tasca dintre de l’organització. Aquest espai d’autoanàlisi en clau d’humor va deixar moments memorables com la representació del Camarot dels germans Marx per part de direcció de persones, Els Increïbles personatges de farmàcia, els barrufets d’Ecofin o l’embogit tecleig de Jym Carrey a Bruce Almighty per part de Sistemes d’informació, entre molts altres.
Aquesta jornada va ser la primera ocasió en què es van unir els serveis centrals de l’APMS en una sessió dedicada als professionals que la conformen. Es va generar un espai de trobada, reflexió i il·lusió on tots els professionals van mostrar la gran vocació de servei als equips i la consciència de ser un engranatge més de l’APMS, tots ells clau en donar cada dia una millor atenció a la ciutadania.