A l’APMS volem que la qualitat i la seguretat de pacients sigui part integral de la pràctica diària. Per facilitar-ho s’han reforçat diverses estratègies, com ara incidir en la formació dels professionals per fomentar pràctiques segures.
La Unitat de Qualitat i Seguretat de Pacient de la DAP en coordinació amb la Unitat Docent Multidisciplinària (UDMAFIC) ha dut a terme unes sessions en línia adreçades a més de 200 residents que tenen per objectiu assegurar una pràctica clínica segura. Afavorir la cultura de la seguretat demana donar suport als professionals, dotant-los de totes les eines a l’abast de la institució.
Les sessions han estat vinculades a la cultura de seguretat i estratègia per reduir riscos, així com a les notificacions d’incidents, que ens permeten aprendre i posar barreres per evitar que tornin a succeir.
Un dels incidents de seguretat més freqüent és la identificació incorrecta. A la pregunta de si recorden haver tingut algun incident d’aquesta mena, el 49% dels residents van respondre-hi afirmativament. El 14% dels participants va contestar que a ells no els havia passat, però havien detectat l’error d'algun altre company, i només a un 37% no els havia passat mai.
A les sessions en línia s’hi han treballat casos clínics i fonaments associats. Esperem donar continuïtat a l’experiència l’any vinent amb els residents de primer any i continuar impulsant pràctiques segures, tot fomentant la seguretat de pacients.
La formació, comunicació i col·laboració estreta entre pacients, familiars i professionals és clau per millorar la seguretat en l’assistència sanitària.