La funció d'aquestes pantalles digitals (anomenades TESEO) és facilitar a les persones usuàries la gestió de tràmits administratius.
El mes de setembre, 73 centres de l'Atenció Primària Metropolitana Sud ja disposen dels dispositius TESEO. Aquests dispositius presenten quatre funcionalitats bàsiques instal·lades:
- Visites pendents
- Justificant de visites
- Pla de medicació
- Certificat covid digital
Alguns dels centres ja tenen activada la gestió de cues a la Unitat d'Atenció a la Ciutadania i progressivament s'ampliarà aquesta funcionalitat a altres centres del territori.
El TESEO és un recurs que ha d'ajudar a millorar l'organització interna dels equips, alliberant de tasques amb poc valor els professionals d'atenció a la ciutadania, per centrar els esforços en aquelles activitats que aportin valor a l'equip mateix i a la ciutadania. Un exemple: potenciar al màxim el treball en backoffice, ja que permet reduir el nombre de contactes de la ciutadania, a la vegada que es traven relacions pròximes i de confiança a través dels Equips de Capçalera, on el profesional d'atenció a la ciutadania és un professional de referència per a la persona.