Amb aquesta iniciativa, que implica llevadores i referents de benestar emocional, s’enforteix el suport emocional que es dona a les dones embarassades i puèrperes.
A les classes de preparació al naixement presencials del Baix Llobregat Nord s’ha incorporat la referent de benestar emocional, que juntament amb l’equip de llevadores, imparteix les sessions on s’aborda amb les futures mares qüestions com gestionar millor les emocions durant l'embaràs, part i postpart.
Les gestants han pogut compartir allò que els neguitejava i les pors que tenen a l’hora d'afrontar el naixement. La forma de treball ha estat grupal amb activitats dinàmiques. Ha estat una experiència molt enriquidora, que les gestants i parelles han valorat molt positivament i s’anirà fent extensiva a tot el territori a mesura que es vagin incorporant les referents de benestar emocional perquè puguin treballar en equip amb la llevadora de cadascun dels Equips d’Atenció Primària.
Ainhoa Brantuàs Conejo, referent de Benestar Emocional: "Les experiències viscudes, els canvis hormonals, el nou rol a assumir, la incertesa d'un procés nou, etc. són aspectes que generen moltes emocions i sentiments. Poder verbalitzar-les i compartir-les ajuda a normalitzar-les. En les sessions grupals busquem que les dones i les famílies se sentin acompanyades i puguin resoldre els seus dubtes amb relació al seu benestar emocional i el vincle amb el seus fills."
Els ASSIR presten atenció a les persones en salut sexual i reproductiva, des de l'adolescència i la pubertat fins a l'envelliment. L'equip de llevadores fa una atenció més preventiva, individual, grupal i comunitària, mentre que l'equip de ginecologia fa una atenció més centrada en la patologia. Pel que fa la a unitat d'ASSIR del Baix Llobregat Nord, aquesta presta els seus serveis als habitants de 12 Municipis: Martorell, Esparreguera, Abrera, el Bruc, Collbató, Sant Esteve de Sesrovires, Masquefa, Gelida, Castellví de Rosanes, Sant Llorenç d’Hortons, Sant Andreu de la Barca i Pallejà, distribuïts en vuit punts d’atenció presencial.