Amb la publicació del protocol de Salut Pública que està en vigor des del 28 de març de 2022, la Unitat de Notificació i Seguiment Covid centrarà la seva activitat en la gestió d’IT i altres funcions telemàtiques de suport als equips.
Amb l'actualització del procediment d'actuació en front de casos d'infecció pel coronavirus SARS-CoV-2, la UNSC deixa l'activitat covid i reforça el seu paper com a Unitat de Suport a l’Atenció Primària desenvolupant les següents tasques:
- Gestió d’IT per motius.
- Gestió d’IT per intervencions quirúrgiques hospitalàries de manera proactiva (actualment amb l'HUB i en breu amb més hospitals de referència del nostre territori).
- La "Gestió IT" (boto dubtes / incidències IT de l'ECAP).
- Realització d'informes de salut que no requereixen valoració del pacient.
- Suport en gestió del plans de medicació de crònics als equips amb dificultats de cobertura de professionals.
Amb el nou protocol covid, des del 31 de març la unitat ha finalitzat l’activitat en relacionada amb el virus deixant de fer les següents funcions:
- El registre dels TA d’autodiagnòstic positius.
- El seguiment i resolució de dubtes als pacients (Es mantindrà els telèfons de consulta actius fins al 15/4 per atendre els darrers pacients).
- L’enviament de SMS a pacients positius amb la informació de contacte de la UNSC.
- La realització d’informes d’IT per covid o per contacte estret.
- La unitat finalitza acabarà els processos d’IT que tingui oberts i continuarà enviant els SMS dels resultats negatius, per reforçar la informació, tant en PCR com en TAR.
Des de la Direcció d’Atenció Primària s'ha manifestat l'agraïment pel treball realitzat per tots els professionals que han format part de la UNSC, en aquests anys de pandèmia (Tècnics en Cures Auxiliars d'Infermeria, personal d'Atenció a la Ciutadania, infermeres i metges). Gràcies a aquest treball, coordinat amb tots els EAPs del territori, hem pogut seguir avançant en mantenir una assistència de qualitat a la nostra ciutadania.
Compartim dades de balanç de l'activitat de la unitat des del seu inici, el 30/9/2020 fins a l'actualitat:
- SMS enviats 1.863.937 (374.579 de proves positives i 1.556.956 de proves negatives).
- L'activitat telèfonica total és de 448.646 trucades.
- 190.096 (50.75%) trucades gestionades per TCAI (i professionals Atenció ciutadana en la primera etapa de la UNSC).
- 100.876 (26,93%) trucades gestionades per infermeria.
- 83.607 (22.32%) trucades gestionades per medicina.
- 74.067 trucades entrants per part dels pacients.
- 83.891 gestions d'incapacitats temporals realitzades per medicina de la unitat.
- 3.804 gestions d'incidències de les IT del centre corporatiu (boto /incidències IT ECAP), durant el període compres del 1/12/2021 al 25/3/2022.