En el marc dels treballs de redacció del Pla de mobilitat del Campus Bellvitge, actualment s’està treballant en la fase de diagnosi, per a la qual s’ha dut a terme un treball de camp per identificar totes les xarxes de transport disponibles, fer un comptatge de vehicles dels professionals que treballen al Campus, així com la seva procedència.
Ara s´enceta una fase d’enquestes a usuaris i a professionals. Demanem la vostra col·laboració responent una senzilla i ràpida enquesta per tal d’obtenir el màxim de respostes, el que permetrà plantejar després les millors propostes de millora de l’accessibilitat.
-Podeu respondre l’enquesta en aquest enllaç
A final del passat mes de gener, la consultora Anthesis-Lavola va començar a fer treball de camp per a la fase de diagnosi del Pla de Mobilitat del Campus de Bellvitge. L’eix motivador del Pla és garantir l’accessibilitat dels ciutadans en el marc d’un model de desenvolupament sostenible.
El Pla es desplega en el marc de la Llei de Mobilitat, que té com objectiu garantir a tots els ciutadans una accessibilitat amb mitjans sostenibles. La Llei precisa que cal garantir plenament l’accessibilitat als centres de treball, a les residències i als punts d’interés cultural, social, sanitari, formatiu o lúdic, amb el mínim impacte ambiental i de la manera més segura possible.
El nostre recinte sanitari es troba en una zona de grans infraestructures terrestres, aèries i marítimes però alhora d’important valor agrícola i paisatgístic, amb el Parc Fluvial del Llobregat. És un focus important d’atracció de viatges, amb un segment d’usuaris que no sempre tenen els mitjans motoritzats en alguns casos imprescindibles per accedir-hi.
L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, mitjançant la Taula de Mobilitat, juntament amb els integrants del Campus de Bellvitge (Hospital Universitari de Bellvitge, Institut Català d'Oncologia, Universitat de Barcelona, IDIBELL), els agents socials i l’AMB, es plantegen amb aquest Pla analitzar les característiques de l’actual situació i fer una diagnosi especialitzada de la situació en relació amb cada sistema de transport, per realitzar després una sèrie de propostes de millora de l’accessibilitat, augment de la seguretat en els desplaçaments, reducció dels costos econòmics i socials, i igualtat d’oportunitats.
S’estima un temps de treballs d’uns nou mesos.