El nou sistema digital deixa enrere el llibre vermell i entra en funcionament un sistema automatitzat de control i gestió de la documentació de residus que permetrà una gestió més eficient dels residus sanitaris generats.
Des del mes del passat més de març 2021 hi ha vigent un nou contracte de transport i gestió de residus sanitaris a través de Logaritme. Amb aquest nou contracte s’ha posat també en servei un nou sistema automatitzat de control i gestió de la documentació de residus que en permet una gestió més eficient.
Aquest sistema es basa en la identificació, i posterior seguiment, de tots els contenidors amb codis de barres que permeten una traçabilitat individualitzada per a cada contenidor des de l’orígen fins a la seva gestió final. Això, a més de permetre una gestió més eficient dels residus, permet també disposar de les dades de les recollides per poder-ne fer anàlisis, avaluar les variacions i detectar ineficiències i males segregacions.
El juliol de 2021 l’Agència de Salut Pública va informar que el llibre de registre i control de residus sanitaris, l’anomenat llibre vermell, deixava de ser obligatori en el format paper i ja es podia substituir per un format digital amb el conseqüent estalvi de paper que això suposa.
A partir de l’1 de gener de 2022 totes les persones responsables de residus ja podran accedir a la plataforma web de gestió residus de Logaritme i controlar des d’allà tota la gestió de residus sanitaris generats. Queda enrere per tant el registre en paper utilitzat fins ara, tot i que caldrà conservar durant cinc anys els registres actuals