Ecocardiografia transesofàgica: què és i com es desenvolupa

Descobreix aquí detalls clau sobre l'ecocardiografia transesofàgica i com es du a terme.

En el cas de tenir una malaltia del cor o de l'aorta, o se sospita que es pugui tenir, intentarem detectar i valorar l'existència de lesions en el seu interior o en estructures pròximes.

Consisteix en obtenir imatges del cor mitjançant ultrasons.

El dia de la prova cal estar amb l'estómac buit, per la qual cosa s'indica no menjar ni beure res durant les 6 hores prèvies a l'exploració. Cal banyar-se o dutxar-se el mateix dia.
En cas d'estar ingressat a l'Hospital, el responsable d'infermeria explicarà la preparació que cal fer i administrarà les cures necessàries.

Cal estirar-se en una llitera, on aplicaran anestèsia local en la gola amb un pulveritzador i col·locaran un sèrum per realitzar una lleugera sedació. A continuació, s'introdueix poc a poc una sonda per la boca fins que el seu extrem arriba a l'esòfag. Una vegada col.locada correctament es veuen i es graven les imatges obtingudes. Finalitzat l'estudi es retira la sonda.

Es dona una medicació tranquil·litzant pel benestar del pacient.

Una vegada realitzat el procediment cal estar unes dues hores en dejú.

Aquesta prova aporta dades molt útils que altres tipus de proves (ecocardiograma-doppler transtoràcica) no aporten suficientment.

Els beneficis derivats de la realització d'aquesta prova superen els possibles riscos.

Per aquest motiu s'indica la conveniència que sigui practicada. Si apareguessin complicacions, el personal mèdic i d'infermeria està capacitat i disposa dels mitjans per tractar de resoldre-les.

Es poden tenir molèsties lleugeres (nàusees, irritació local o reacció vagal). Excepcionalment podria presentar-se una perforació d'esòfag.

Imagen
banner pdf

Subscribe to our monthly newsletter, "Have a Healthy Life", with health information for everyone.