El passat dimecres, 15 de maig, tres professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge van exposar a l’eHealth Center de la Universitat Oberta de Catalunya els principals detalls de les eines digitals El Meu Quiròfan i El Meu HUB, destacant el seu impacte positiu en el benestar dels pacients i l’aposta de l’hospital per la digitalització.
Sota el marc del cicle de xerrades eHealth Talks acollit per la UOC, la jornada ‘eHealth Talks. Cocreació en salut digital: el cas d’èxit d’El Meu Quiròfan. Millorant l’experiència del pacient a l’Hospital Universitari de Bellvitge’ va ser presentada per la Dra. Esther Méndez, anestesista de l’Hospital de Bellvitge i líder dels projectes esmentats; Sílvia Millat, directora de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania de l’hospital, i Gabriel Navales, tècnic de comunicació del centre.
Durant la sessió, van detallar les línies estratègiques del projecte i les diferents accions dutes a terme per complir amb els objectius de rebaixar l’ansietat del pacient durant les fases d’una operació quirúrgica i facilitar l’accés a informació d’interès i tràmits d’utilitat a través d’eines digitals. Durant el transcurs de la xerrada, es va presentar un nou vídeo on s’explica el vincle entre la UOC i el projecte presentat, i posteriorment la Dra. Méndez va destacar les diferents fases d’execució dels projectes i els moments clau que el van fer possible, posant en relleu el seu inici com a projecte de tesina al Màster de Salut Digital que va cursar a la UOC i com aquest va cristal·litzar en la seva forma actual. Alhora, la doctora va fer valdre com el treball multidisciplinari va ser i és clau en el desenvolupament i la difusió del projecte, on tots els actors implicats, independentment de la seva professió, són clau en el creixement i la difusió de les eines.
Posteriorment, Sílvia Millat va narrar com des de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania es va afegir valor al projecte amb tècniques d’experiència de pacient com el Design Thinking, el Mapa d’Empatia, el Journey Map, Entrevistes i Observació etnogràfica; sempre amb el propòsit de conèixer el millor possible les necessitats dels pacients per oferir-los les millors solucions possibles, passant per la cocreació de les eines esmentades.
Per últim, Gabriel Navales, tècnic de comunicació, va esmentar l’estratègia de marketing omnicanal i marketing push que ha seguit l’hospital per explicar i fer arribar aquestes eines, fent difusió per canals digitals, però també físics, i com s’ha seguit una lògica de producte ampliat on donar noves solucions a les necessitats del pacient, amb exemples com la nova plataforma Aula de Salut amb informació pedagògica per a tots els pacients, i una futura newsletter mensual a la qual ja és possible subscriure’s.
L’acte va ser presentat i moderat per Carme Carrión, investigadora principal de l'eHealth Lab dels Estudis de Ciències de la Salut i de l'eHealth Center de la UOC i sotsdirectora dels Estudis de Ciències de la Salut i entre els assistents va destacar la presència de Montserrat Figuerola, exgerent de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS; Marta Aymerich, directora de l’eHealth Center, i Antoni Baena, director del màster universitari de Salut Digital i professor dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC.