El principal propòsit de l’exposició fotogràfica “Herois i heroïnes”, que es pot veure a la 2a, planta de l’edifici de Consultes Externes, és reconèixer la superació diària de les persones que viuen o han viscut amb una ostomia i la tasca de les infermeres estomaterapèutes que estan al seu costat contribuint a la seva recuperació.
Un total de 14 persones mostren en pannells com continuen endavant amb les seves vides malgrat l’ostomització mitjançant una emocionant sèrie de fotografies en blanc i negre realitzades pel prestigiós fotògraf Álvaro Laiz, considerat un dels millors retratistes del món i explorador del National Geographic.
En cada pannell, cada ostomia explica dues històries: la del pacient que passa per una malaltia i una intervenció quirúrgica, i la de la seva infermera estomaterapeuta que des de la consulta l’atén, el cuida, l’educa i l’ajuda.
L’exposició, de caràcter itinerant, és una iniciativa conjunta del projecte GESTO (grup d’estomaterapèutes) i el laboratori Hollister amb l’objectiu de retre homenatge a les 70.000 persones que porten una bossa d’ostomia a Espanya i a les seves infermeres estomaterapèutes.
Precisament l’exposició es tanca amb una fotografia de les tres infermeres estomaterapèutes amb que compta l’Hospital de Bellvitge: Paula García, Cristina Quiñones i Irene Ávila.
L’exposició va ser inaugurada el passat 3 d’octubre amb la presència de les infermeres Cristina Quiñones i Luisa Luquin; Rafael Llamas, director regional de Hollister i Patricia Bayo, una de les pacients fotografiades per a la mostra, que es podrà veure a Consultes Externes en principi durant dos setmanes.