L’Hospital de Bellvitge se situa entre els centres líders en donació i trasplantaments al primer semestre de 2021

- Certificacions

Concretament, durant aquest primer mig any ha realitzat 105 trasplantaments renals (primer centre de Catalunya), 25 trasplantaments hepàtics (segon centre de Catalunya) i 16 cardíacs (primer de Catalunya).

A més, durant els sis primers mesos del 2021 també ha estat líder en donacions d’òrgans a Catalunya i el segon hospital català en donacions de teixits. En donació d'òrgans, en els 6 primers mesos ha aconseguit 31 donants efectius que han portat a la donació de 60 ronyons, 24 fetges, 6 cors, 30 pulmons i 3 pàncrees. En donació de teixits, ha aconseguit 145 donants que han portat a 140 donacions de còrnies, 25 de teixit musculoesquelètic, 20 de vàlvules, 20 de pell i 9 de vasculars.

Agraïm l’esforç de tots els professionals del centre i, en especial els dedicats a la donació i el trasplantament, així com la generositat de les famílies dels donants, tots els quals han permès assolir uns resultats excel•lents en un context tan complex.