L’estudi descriptiu, en què van participar 92 infermeres de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital Universitari de Bellvitge, se centra en la intel·ligència emocional de les professionals en la seva tasca d’atenció als pacients. Una de les principals conclusions de l’estudi és que les professionals d’infermeria mostren un adequada intel·ligència emocional, tot i que hi ha marge de millora en algun aspecte concret.
El treball, del qual la infermera de Farmacologia Clínica i UCI Pilar Ordóñez és autora principal, ha estat publicat per la revista Enfermería intensiva. La intel·ligència emocional es defineix com “l'habilitat per percebre, assimilar, comprendre i regular les pròpies emocions i les dels altres, promovent un creixement emocional i intel·lectual”.
A l’estudi descriptiu van participar infermeres i infermers en actiu de les UCI de l’Hospital de Bellvitge durant el mes de setembre de 2016. Es van avaluar: edat, sexe, experiència laboral a l'UCI, i la puntuació mitjana de 3 dimensions de l'escala de Trets Meta-Mood de 24 ítems (TMMS-24). Van participar a l’estudi 75 infermeres i 17 infermers. Els resultats valoren la resposta d’intel·ligència emocional en tres grans àmbits: claredat de sentiments (correcta comprensió d’un mateix); reparació emocional (capacitat de regular correctament els estat emocionals) i atenció emocional (capacitat de sentir i expressar els sentiments de forma adequada). Segons l’estudi, en els dos primers àmbits l’actuació de les infermeres es valora com adequada, mentre que, en el tercer àmbit, el de l’atenció emocional, és constata la necessitat de millora.
Aquests resultats aporten una informació que resulta molt valuosa per tal de conèixer les fortaleses i les possibilitats de millora en l’atenció al pacient crític en la dimensió més emocional. Aquest és un aspecte especialment rellevant en l’atenció a aquests malalts.
En aquest enllaç podeu veure de forma lliure l’estudi fins al 20 de desembre de 2020.