Una nova imatge expressa el ferm compromís de l’HUB i l’HV amb la responsabilitat social

L’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Hospital de Viladecans presenten la nova imatge “Socialment responsables”, amb la qual volen transmetre a nivell públic el seu ferm i creixent compromís amb la responsabilitat social corporativa.

La nova imatge, que a partir d’ara anirà associada a les respectives marques institucionals, reflecteix l’aposta dels dos hospitals per promocionar i potenciar aquesta línia de treball en el marc dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

Les iniciatives de responsabilitat social són una realitat des de fa anys tant a l’Hospital Universitari de Bellvitge com a l’Hospital de Viladecans i, darrerament, ambdues organitzacions han fet esforços per exercir un major lideratge orientant-les i potenciant-les, com queda reflectit en la Memòria de Responsabilitat Social Corporativa 2022 de la Gerència Territorial Metropolitana Sud, publicada a finals de l’any passat.

La nova direcció compartida de l’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Hospital de Viladecans, nomenada el juliol de 2023, ha fet un altre pas endavant situant la responsabilitat social corporativa com a eix estratègic i iniciant una tasca sistemàtica d’estructuració de les accions d’acord amb els recursos, les necessitats i les directrius nacionals i internacionals.

En concret, les diferents accions planificades s’agrupen en aquests quatre àmbits:

• Medi ambient: lluita contra la contaminació, estalvi energètic, aprofitament de recursos, reciclatge...
  • Persones: eines d’empoderament per als professionals.
  • Comunitat: sensibilitat envers l’experiència dels pacients i compromís amb la població de l’entorn.
  • Organització: adaptació del model organitzatiu a la responsabilitat social.

El nou símbol “Socialment responsables” utilitza quatre colors, un per a cadascun dels quatre àmbits d’actuació. L’element inicial a partir del qual sorgeix la imatge és la figura d’una persona, que simbolitza la medicina basada en els valors i les persones. Aquest element es combina amb una al·lusió a una creu quadrada com a referència a l’assistència hospitalària, i, en la seva forma final, el símbol suggereix un grup de persones que representen la humanització.

La Sra. Sílvia Cordomí, subgerent de l’Hospital Universitari de Bellvitge i de l’Hospital de Viladecans, destaca que la responsabilitat social corporativa “és importantíssima per a uns hospitals que tracten tants milers de persones i tenen uns equips humans tan amplis com els nostres. Tenim una responsabilitat i ens devem a les persones que atenem, als professionals i a la nostra comunitat”.

Per a Cordomí, el logotip és un element més de “la creació de consciència tant interna com externa. Es tracta de posar el focus en aquesta qüestió com a base d’un camí de molt llarg recorregut”. Sílvia Cordomí també considera obligat “donar les gràcies a tots aquells pioners que, ja fa anys, van creure que aquest treball era important. L’actual sensibilitat no existiria sense ells”.