Presència de professionals de l’Hospital de Bellvitge en la 2a edició del Programa d’Expertesa universitària en lideratge femení

Tres facultatives de l’Hospital Universitari de Bellvitge formen part del grup de 25 professionals dels hospitals de l’Institut Català de la Salut (ICS) que participen en la segona edició del programa d’expertesa universitària en lideratge femení, impulsat per l’entitat.

Les Dres. Elena Iborra, del Servei d’Angiologia i Cirurgia Vascular; Maria Molina, del Servei de Pneumologia, i Mireia Puig, de Malalties Infeccioses, van passar un procés de selecció i duran a terme la formació, que té com a objectiu potenciar l’accés de les dones a càrrecs de responsabilitat i assessorar-les en temes de lideratge dins l’àmbit hospitalari.

Com en la primera edició del programa d’expertesa, que es va desenvolupar l’any 2019, el curs estableix les figures de les mentores, que acompanyaran les participants en el procés de capacitació. En aquest àmbit també hi haurà participació destacada de l’Hospital de Bellvitge, ja que la Dres. Montserrat Figuerola, gerent de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS; Anna López Ojeda, cap del Servei de Cirurgia Plàstica i Reparadora, i Salud Santos, cap del Servei de Pneumologia, exerciran com a mentores.

El Programa ha estat reconegut per la Unió Consorci Formació en la categoria d’experiències de formació i desenvolupament del lideratge i forma part de l’estratègia transversal de la Comissió d’Igualtat de l’ICS, que queda recollida en el recentment presentat II Pla d’Igualtat de l’ICS.

A l’ICS, l’any 2019, 7 de cada 10 professionals eren dones i aquest percentatge continua augmentant. Tot i que l’entorn sanitari està cada vegada més feminitzat, en els llocs de comandament no es manté aquest percentatge i és més complicat trobar dones en càrrecs directius. Des d’aquest punt de vista, el projecte és una clara aposta pel lideratge femení i per facilitar les eines necessàries a les professionals perquè puguin exercir-lo.