Philip Stanton ret homenatge als professionals sanitaris amb un gran mural al Metro de Barcelona

L’artista ha treballat en aquest gran mural de 90 metres, instal·lat al vestíbul de l’estació de Guinardó-Hospital de Sant Pau de la Línia 4 del Metro de Barcelona, des de finals del passat mes de juny, amb la col·laboració d’alumnes seus al grau d’Il·lustració Creativa de l’Escola. L’Hospital de Bellvitge és un dels centres que apareix a l’obra.

El títol de l’obra, Els colors de l’agraïment, va sortir d’un concurs entre la ciutadania convocat per TMB a les xarxes socials. La proposta guanyadora per batejar l’obra és de Maribel Sanz.

L’artista nord-americà, establert a Barcelona des de fa tres dècades, combina en el mural elements icònics del paisatge local amb el vuit centres hospitalaris destacats del territori, entre els quals hi figura l’Hospital Universitari de Bellvitge, per agrair i reconèixer el treball dels professionals sanitaris per atendre els ciutadans en la pandèmia.

Així, el mural, elaborat amb pintures Titanlux i impulsat com a projecte per TMB, no només vol fer un homenatge als professionals sanitaris, sinó que també està dedicat a la ciutat de Barcelona i al seu esperit de resiliència. El mural és un cant vitalista i multicolor a l’esperança i a la superació de l’emergència provocada per la Covid19.

Un mural ple de simbologies inspirat en Matisse

L’obra transmet conceptes com el viatge, el pas del temps, les estacions de l’any, així com símbols que evoquen la natura. Paral·lelament, la peça presenta un joc de doble imatge. En un primer pla, referències clares a Barcelona, a les icones de la ciutat, als transports de TMB, que es contraposen amb les imatges oníriques del fons. Les formes orgàniques i botàniques simbolitzen l’ecologia, l’esperança, el ressorgir, i fan un homenatge al mestre del segle XX i gran referent en l’obra de Stanton, Henri Matisse, que va inventar aquests “cut-outs” al final de la seva vida, tot creant un nou llenguatge pictòric.

Vegeu el vídeo del making-of del mural Els colors de l’agraïment