L'HUB activa la innovació oberta a la plataforma web de reptes HubTalent

Amb el repte "Trobar solucions d’Intel·ligència Artificial per una atenció integral al pacient" , l'HUB participa a la plataforma d'innovació oberta de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), HubTalent, per trobar solucions de reptes a través d'altres empreses i startups.

La directora d'Estratègia, Innovació i Avaluació de la GTMS, Dra. Encarna Grifell, ha participat a l'acte de presentació de la plataforma celebrat al congrés BizBarcelona.

Dels 22 projectes d'innovació que s'estan executant a l'HUB, només 1 es fa amb recursos propis. La resta incorporen tercers per al seu desenvolupament, en base a solucions que no estan disponibles al nostre centre. Són, per tant, d’innovació oberta.

Així ho ha expressat la directora d'Estratègia, Innovació i Avaluació de la GTMS, Dra. Encarna Grifell, a la presentació de la plataforma d'innovació oberta HubTalent, promoguda per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, durant el congrés BizBarcelona celebrat del 9 a l'11 de novembre.

HubTalent potencia que les empreses trobin solucions als seus reptes a través de tercers: startups, altres empreses, centres tecnològics... El repte que ha penjat l'HUB a la plataforma vol trobar solucions d'intel·ligència artificial per a una atenció integral al pacient. S'engloba dins de l'enfoc de la innovació que fem cap a la Salut Digital en els àmbits d'atenció integral del pacient (domicili-primària-hospital), la millora de l'experiència del pacient i el seu apoderament, i l’ús intel·ligent de les dades mitjançant l’aplicació de la intel·ligència artificial.

L'acte l’ha presentat la directora de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’AMB, Anna Hernández Bonancia. També ha comptat amb una xerrada inspiradora del director general de Peninsula Corporate Innovation -empresa gestora de HubTalent- Simon Lee, sobre per què la innovació oberta és clau per abordar el creixement exponencial de l'oferta davant les múltiples necessitats dels clients.

A la taula rodona, la Dra. Grifell ha compartit la seva exposició amb els responsables d'innovació d'Aigües de Barcelona, Catalina Balseiro; SENER, Òscar Julià; Papelmatic, Imma Fornt, i Enertika, Ceferino Ruz.