L’Hospital de Bellvitge presenta el seu model ERAS a la 1a Jornada de Recuperació Intensificada a la Cirurgia de l’ICS

L’Institut Català de la Salut (ICS) ha organitzat una jornada per donar a conèixer el programa ERAS, que prepara els pacients per a una millor recuperació funcional post intervenció. Quant a l'HUB, se n'han presentat els resultats actuals i model d’implantació. En aquest, hi destaca el paper coordinador de la infermera.

La 1a Jornada de Recuperació Intensificada a la Cirurgia (RIC) i Rehabilitació Multimodal de l’Institut Català de la Salut ha comptat amb la participació de tots els hospitals que formen part del programa ERAS (Recuperació millorada després de la cirurgia), amb l’objectiu de ser punt de partida i posada en comú dels diversos models hospitalaris per crear un estàndard comú, el model ERAS de l’ICS.

El coordinador ERAS de l’Hospital Universitari de Bellvitge, José Jerez, va encetar la Jornada. Durant la seva intervenció, ha exposat els principals resultats aconseguits fins ara en termes de reducció d’estada mitjana en els diferents processos quirúrgics, satisfacció dels pacients dins d’aquests programes i el model escalable d’implementació.

Actualment a l’HUB ja hi han en marxa 12 seccions i serveis quirúrgics treballant entorn als programes ERAS amb resultats satisfactoris. Es tracta d’un projecte estratègic, alineat amb la Direcció de Processos i d’Avaluació de l’hospital conjuntament amb la Direcció Infermera.

Quin és l’impacte del programa ERAS?

El programa ERAS inclou una millora del procés des del diagnòstic fins a l’alta hospitalària, aplicant un conjunt d’estratègies perioperatòries basades en la major evidència clínica disponible per a cadascun dels procediments. L’objectiu d’aquest programa és disminuir l’estrès cel·lular i psicològic dels pacients candidats a qualsevol procés quirúrgic i afavorir la seva recuperació, reduint també la morbimortalitat i, com a conseqüència, el temps d’ingrés al centre.

Podeu recuperar aquí el vídeo de la Jornada

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: