L’Hospital de Bellvitge, nou membre de les European Reference Network (ERN) de Malalties Neuromusculars i Malalties Oculars Rares

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha estat acreditat com a membre de les European Reference Network (ERN) de Malalties Neuromusculars (ERN-NMD) i de Malalties Oculars Rares (ERN-Eye), segons va decidir el 26 de novembre passat el Consell d’Estats Membres de les ERN.

Les European Reference Network són entitats jurídiques impulsades des del 2017 per la Unió Europea que agrupen centres d'expertesa i centres proveïdors d'atenció sanitària en malalties rares o de baixa prevalença. Actualment existeixen un total de 24 xarxes ERN.

A causa de la complexitat de les malalties rares i del baix i dispers nombre de pacients, l’atenció altament especialitzada als afectats pot resultar problemàtica. Davant d’això, el sistema d'ERN busca aportar un valor afegit a l’atenció a aquests pacients garantint que els metges tinguin el coneixement més recent i expert possible i puguin accedir a tota la població afectada.

Així, els membres de les xarxes ERN es comprometen a oferir assessorament especialitzat sobre el diagnòstic, l’atenció i el tractament dels casos rars i complexos i serveis com ara la derivació de pacients o la col·laboració amb centres locals per a l’abordatge de casos complexos.

L’HUB ja és membre també de l’European Reference Network on adult cancers [solid tumors] (EURACAN), conjuntament amb l'Institut Català d'Oncologia.