L’Hospital de Bellvitge inaugura una nova Unitat de Son i Ventilació preparada per a la telemedicina i l’atenció integral al pacient complex

- Equipaments

El disseny de les noves instal·lacions s’ha concebut per millorar l’experiència del pacient

Aquest dilluns 27 de novembre, l’Hospital Universitari de Bellvitge ha inaugurat a la primera planta del centre la seva nova Unitat de Son i Ventilació. Es tracta d’unes instal·lacions integralment renovades, que han estat equipades amb les tecnologies més modernes per connectar amb el territori i oferir una atenció integral al pacient complex. Les obres han tingut una durada de set mesos.

Fins ara, l’equip de Trastorns Respiratoris del Son i l’equip de Ventilació del Servei de Pneumologia treballaven en espais separats més reduïts. A partir d’aquesta reforma, s’integren en una gran unitat comuna que posa a la seva disposició dependències i habitacions notablement més àmplies i ben insonoritzades que les que tenien fins ara, així com millors dispositius tecnològics que permetran abordar el pacient d’una manera més integral i multidisciplinària.

La nova unitat disposa d’una sala terapèutica i ambulatòria diferenciada de l’àrea d’habitacions on es practicaran les proves ambulatòries, s’administraran les teràpies, i s’hi faran les visites d’adaptació als tractaments i sessions individuals i grupals d’educació als pacients. Per la seva banda, l’àrea de les habitacions compta amb equipament de darrera tecnologia que permetrà realitzar proves diagnòstiques i de tractament, monitorar durant la nit malalts amb trastorns del son i estudiar durant el dia pacients que requereixin ventilació no invasiva. Una innovadora sala de telemedicina permetrà que els equips assistencials supervisin a distància els aparells dels pacients ambulatoris i facin connexions amb els hospitals comarcals.

A més, en el marc del projecte DAIPO Malaltia d’Alta Complexitat Respiratòria, les instal·lacions acolliran també la Unitat de Son Virtual, la qual permetrà connectar amb el Servei de Pneumologia de l’Hospital de Viladecans i treballar-hi conjuntament, així com connectar amb les àrees d’hospitalització i de malalts semicrítics pneumològics de l’Hospital de Bellvitge, que properament es traslladaran també a la planta 1, completant així la integració assistencial dels pacients respiratoris crònics i aguts.

Un altre aspecte rellevant de les noves instal·lacions és que el seu disseny s’ha concebut escoltant la veu dels pacients amb l’objectiu final que la seva experiència durant el pas per aquestes dependències sigui la millor possible. Una de les iniciatives en aquest sentit ha estat decorar les parets de la unitat amb motius i frases al·lusives al patrimoni arquitectònic modernista del Baix Llobregat, amb un estil harmònic –tant pel que fa al disseny com als continguts– amb la decoració desplegada en altres unitats inaugurades recentment a l’hospital.

Segons destaca la Dra. Salud Santos, cap del Servei de Pneumologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’amplitud dels nous espais i les seves prestacions tecnològiques “ens permetran oferir als pacients complexos una atenció més integral i multidisciplinària i, en últim terme, millorar els circuits assistencials i atendre millor els pacients, tant domiciliaris com ingressats”.