L’Hospital de Bellvitge comença a operar els dissabtes per reduir les llistes d’espera

La mesura es posa en marxa demà i permetrà realitzar unes 600 intervencions extres d’aquí a final d’any

L’Hospital Universitari de Bellvitge endega demà dissabte 17 d’octubre un programa especial de xoc per reduir les llistes d’espera quirúrgica agreujades per la pandèmia. Per primera vegada a la seva història programarà intervencions en dissabte. La previsió es realitzar unes 600 operacions de nou especialitats diferents en els nou dissabtes que resten d’aquí a final d’any. La mesura es posa en marxa demà amb un total de 70 cirurgies programades.

Cada dissabte s’obriran un total de 13 quiròfans per atendre intervencions de cirurgia general i digestiva; cirurgia plàstica; urologia, cirurgia cardíaca; ginecologia; cirurgia vascular; otorinolaringologia; traumatologia i oftalmologia.

Tal i com explica el Dr. Álvaro Arcocha, subdirector del Procés Quirúrgic de l’Hospital de Bellvitge ““després de l’obligada aturada quirúrgica dels mesos de març i abril, vam poder recuperar força ràpid la cirurgia oncològica i d’altres cirurgies no demorables, però es va incrementar la llista d’espera d’altres patologies no tan urgents però que hem de resoldre”. Amb aquest objectiu es posa en marxa aquest programa de xoc, que se suma a l’augment de l’activitat als quiròfans durant el passat estiu, que va permetre assolir 150 sessions quirúrgiques més que en el mateix període del 2019.

La programació per primera vegada d’activitat regular els dissabtes als quiròfans de Bellvitge ha estat possible “gràcies a l’esforç i l’entusiasme de tots els professionals implicats –zeladors, auxiliars, infermeres i metges- que han acceptat dur a terme un esforç extra més per poder pal·liar l’impacte de la Covid-19 sobre les llistes d’espera quirúrgiques”, subratlla el Dr. Arcocha.

L’Hospital treballa amb la intenció de mantenir el programa fins a final d’any, sempre i quan l’evolució de la pandèmia ho permeti.

Des de setembre de 2019, l’Hospital Universitari de Bellvitge compta amb un bloc quirúrgic de nova generació amb 33 quiròfans d’alta tecnologia; tres dels quals són híbrids (es pot fer en una mateixa sala l’operació i les proves d’imatge). En condicions normals, els 33 quiròfans funcionant a ple rendiment permetrien fer més de 20 mil intervencions anuals.