La tesi doctoral de Gemma Via sobre l’ús de contencions mecàniques a la UCI és premiada per la Càtedra d’Humanització de l’Assistència Sanitària (VIU, Fundación ASISA i Proyecto HUCI)

- Formació

La tesi Intención de usar contenciones mecánicas en las Unidades de Cuidados Intensivos: diseño de un instrumento y factores relacionados, de Gemma Via Clavero, infermera de pràctica avançada de la UCI de l’Hospital Universitari de Bellvitge, ha estat guardonada amb el Premi a la millor tesi doctoral, atorgat per la Càtedra en Humanització de l’Atenció Sanitària de la Universidad Internacional de València (VIU), Fundación ASISA i Proyecto HUCI.

Gemma Via va rebre el reconeixement en el decurs de la cerimònia de graduació 2021-2022 de la VIU, celebrada en format presencial i online, en la qual es van graduar un total de 11.226 estudiants de 69 nacionalitats i distribuïts a 83 països diferents.

La tesi premiada parteix del fet que l'ús de contencions mecàniques (CM) a les Unitats de Cures Intensives (UCI) és una pràctica controvertida i freqüent. Fins ara, estudis previs s'han centrat en analitzar els coneixements i les actituds de les infermeres sobre l'ús de CM, però no inclouen altres determinants socials que poden influir sobre la seva intenció. En la tesi s’ha dissenyat i validat un instrument per identificar la intenció de les infermeres de crítics de fer servir CM en el pacient intubat des de la Teoria del Comportament Planificat (TCP).

Un segon gran objectiu de la tesi era analitzar els factors vinculats a la intenció de les infermeres de crítics de fer servir CM en el pacient intubat des de la TCP.