Exitosa celebració de la 1a Jornada de Tumor Renal amb Afectació Vascular a l’Hospital de Bellvitge

- Formació
El passat 24 de maig, l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) va acollir la 1a Jornada de Tumor Renal amb Afectació Vascular, organitzada pel Servei d'Urologia de l'HUB i en concret per la Unitat de Tumor Renal HUB-ICO, amb motiu de la recent designació com a Centre de Referència del Sistema Nacional de Salut (CSUR) pel Ministeri de Sanitat. Aquesta unitat és l'única a Catalunya amb aquesta designació.

La jornada va començar amb un repàs dels pacients tractats en els últims cinc anys pel Servei d’Urologia de l'HUB, destacant l’evolució i la complexitat tècnica d’aquestes cirurgies. També es va revisar la histologia i les diferents classificacions anatomopatològiques dels tumors renals amb afectació vascular.

Durant les sessions, es va posar de manifest la rellevància d’un abordatge multidisciplinari, essencial per al correcte estudi, tractament i seguiment postoperatori dels pacients. Es van discutir diverses tècniques quirúrgiques, incloent-hi el control vascular de la vena cava, la mobilització hepàtica, la circulació extracorpòria i les tècniques mínimament invasives com la cirurgia robòtica, en la qual l'HUB és un centre de referència.

Un altre tema clau de la jornada va ser l’optimització del circuit de prehabilitació i preparació prequirúrgica dels pacients, així com el suport postoperatori necessari per part del Servei d’Infermeria. A més, es va debatre el paper del tractament oncològic, tant en l’àmbit neoadjuvant com adjuvant, i els seus beneficis per als pacients.

La jornada organitzada per la Unitat de Tumor Renal HUB-ICO, formada per la Dra. Ferreiro i el Dr. Pérez Reggeti i liderada pel Dr. López Costea, va reunir professionals de diversos àmbits mèdics.

De fet, la Unitat de Tumor Renal HUB-ICO ha comptat amb el suport i la participació dels Serveis d’Anatomia Patològica, Anestesiologia, Infermeria quirúrgica i de planta d’hospitalització, Oncologia Mèdica, Cirurgia Vascular, Cirurgia General (Unitat de Cirurgia Hepàtica) i Cirurgia Cardíaca, el que demostra la importància d’un enfocament integrat en el tractament d’aquesta patologia complexa.