Es presenta el programa d’optimització de l’ús d’antimicrobians VINCat PROA Sociosanitari

El 30 de març, es va presentar a la sala d’actes de l’Hospital Universitari de Bellvitge el programa d’optimització de l’ús d’antimicrobians VINCat PROA Sociosanitari.

L’acte, dirigit als integrants dels equips PROA sociosanitaris, va comptar amb la intervenció de diversos ponents i amb la presentació de la Dra. Montserrat Figuerola, gerent territorial de l’Àrea Metropolitana Sud; el Dr. Miquel Pujol Rojo, director del programa VINCat, i el Dr. Juan Pablo Horcajada, cap del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital del Mar i coordinador del programa VINCat PROA català.

Els centres sociosanitaris tenen una sèrie de particularitats que els diferencies dels hospitals d’aguts, tant pel que fa al tipus de pacients com a la provisió de recursos humans i estructurals. A això s’hi suma l’existència d’una alta prevalença d’infeccions i d’altes taxes de prescripció antibiòtica que comporten més risc de reaccions adverses, toxicitat, interaccions farmacològiques i desenvolupament de resistències.

El programa VINCat PROA Sociosanitari s’ha desenvolupat per donar resposta a aquestes necessitats i per crear estratègies específiques que promoguin l’optimització de l’ús dels antimicrobians en aquests centres, millorar l’evolució clínica dels pacients i prevenir les resistències.