Els resultats dels programes ERAS a l’Hospital de Bellvitge s’exposen a diferents congressos durant els últims dies

Els programes ERAS (Enhanced Recovery After Surgery) de l’Hospital Universitari de Bellvitge han estat protagonistes a diferents congressos durant els últims dies. S’han presentat un total de 7 treballs a nivell nacional i 5 a congressos mundials.

El passat mes de maig es va celebrar el 8º Congreso Nacional de la Sociedad Española de Enfermería en Cirugía (SEECir). En aquest marc, les infermeres ERAS van participar protagonitzant la dinamització d’un taller, tres comunicacions orals i la defensa de dos comunicacions tipus pòster.

En les mateixes dates, al Congrés de la Sociedad Española de Cirugía Plástica, Reparadora y Estética; el servei de Cirurgia Plàstica de l’HUB va guanyar el premi a la millor comunicació oral titulada Enhaced Recovery After Surgery (ERAS) en pacientes sometidas a reconstrucción de mama inemdiata com colgajo DIEP tras matectomía.

De l’1 al 3 de juny s’ha dut a terme el Congrés Mundial de la ERAS Society®, on 4 serveis de l’hospital han aportat els seus resultats dins dels programes ERAS: cirurgia urològica, essent seleccionada com a finalista per a les comunicacions orals; cirurgia vascular, cirurgia plàstica i anestesiologia; amb comunicacions tipus pòster.

D’altra banda, al 11th Congress of World Society for Reconstructive Microsurgery cel·lebrat entre els dies 1 i 4 de juny, s’ha presentat un estudi sobre els programes ERAS a cirurgia plàstica i reparadora de l’HUB.

Els treballs presentats a l’ERAS WORLD CONGRESS van ser els següents:

- Enhanced Recovery After Radical Cystectomy: outcomes of implementation after 80 cases, Arnau Abella Serra (cirurgia urològica).

- Implementation of closed incision negative pressure therapy in enhanced recovery after surgery for immediate breast reconstruction with deep inferior epigàstric artery perforator flap, A. Padulles Escarré, J. A. Jerez González, S. De la Torre González, A. B. López Ojeda, S. Barrantes Verdoy, I. Teixeira, J. O. Bermejo Segú, A. J. Sánchez Egea (cirurgia plàstica i reparadora).

- Preliminary results in the implementation of ERAS (Enhanced Recovery After Surgery) protocol in patients with abdominal aortic aneurysm, M. Huici Sanchez, E. Iborra Ortega, R. Vila Coll, C. Herranz Pinilla, J. Jerez Gonzalez, J. Llauradó Ovejas (angiologia i cirurgia vascular).

- PBM, one more step in the ERAS program; G. Puig, E. Méndez, M. Barquero, J. Bellafon, A. Leon, MJ. Colomina (anestesiologia, reanimació i terapèutica del dolor).

Podeu consultar aquí el programa íntegre.

Per últim, el treball presentat al 11th Congress of World Society for Reconstructive Microsurgery va ser el següent:

- Enhanced Recovery After Surgery (ERAS) in immediate diep flap breast reconstruction. Comparative study, A. López Ojeda, S. Barrantes Verdoy,S. de la Torre Gonzalez, A. Padullés Escarre.

Podeu consultar aquí el programa.