El Servei d’Angiologia i Cirurgia Vascular organitza el 1er curs multidisciplinari a Espanya sobre maneig del pacient amb ruptura aòrtica

- Formació

La formació Management of Aortic Rupture de l’European Society of Vascular Surgery (MARB) s’ha dut a terme els dies 14 i 15 de novembre a partir d’un format multidisciplinari, amb professors de diferents especialitats de l’Hospital Universitari de Bellvitge i experts en cirurgia endovascular de Mallorca i Zúric.

Durant les sessions matinals s’han utilitzat les instal·lacions del Centre de Simulació Mèdico-Quirúrgica Avançada (SimHUB) per fer formació sobre diversos aspectes del procés: treball en equip; maneig hemodinàmic del pacient; anàlisi de les imatges radiològiques; gestió de la cirurgia i maneig de la síndrome compartimental abdominal. Cadascuna de les sessions ha estat presentada per professionals experts en simulació, anestesiologia, radiologia o cirurgia.

En la primera jornada s’han mostrat les bases d’actuació als participants, mentre que la segona s’ha centrat en prendre decisions com un professional. A més, els alumnes han tingut l’oportunitat de practicar abordatges de l’aorta en models de cadàver a la sala de disseccions de la UB i de practicar com gestionar un cas fent exercicis de simulació al quiròfan híbrid de l’Àrea Quirúrgica.

El curs MARB d’enguany és el primer organitzat a l’Estat espanyol, donat que les nou edicions anteriors s’havien celebrat a Suïssa. Els aprenents, procedents de diversos hospitals d’Europa, han manifestat la seva satisfacció per la iniciativa i han destacat el format innovador del curs.