El projecte RELAT-Hos rep una subvenció de l’Associació de Treballadors Públics Solidaris de l’Hospitalet

L’entitat, que aplega a treballadors de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, ha acordat concedir una subvenció de 1.200 € per al projecte que promou l’escriptura creativa com eina terapèutica afegida per als pacients mentre estan ingressats a l’Hospital de Bellvitge.

RELAT-Hos, impulsat des de la Direcció d'Infermeria de l’hospital en 2018, ha recollit en dos llibres (Desde mi habitación, vol. I i II) més d’un centenar de relats escrits pels pacients durant el seu ingrés al centre. Tot i les circumstàncies extraordinàries derivades de la Covid-19, el projecte continua plenament actiu, i ja compta amb més de 30 nous relats recopilats.

Tal i com destaca la infermera Antonia Castro, creadora i coordinadora de RELAT-Hos, “el projecte segueix endavant gràcies a la implicació dels professionals sanitaris i la col·laboració del personal administratiu i del Servei d’Atenció a la Ciutadania de l’hospital”.

La pandèmia ha obligat a adaptar el format de la proposta de RELAT-Hos. Fins l’any passat cada pacient que decidia participar rebia una carpeta amb material d’escriptura per poder crear el seu text, que després era recollit per les professionals d’infermeria. Des de fa uns mesos, les mesures de seguretat i prevenció per evitar els contagis han fet que el mitjà més fàcil perquè els pacients puguin lliurar els seus relats sigui un correu electrònic a l’adreça relathosbellvitge@gmail.com.

Tot i això el segon volum de relats es continua lliurant als pacients que ho sol·liciten, amb totes les mesures de prevenció i higiene pertinents.

RELAT-Hos forma part del pla global d'humanització de l'Hospital Universitari de Bellvitge, dirigit als pacients, familiars i professionals.

Aquí podeu recuperar l’acte virtual de presentació del segon volum de RELAT-Hos