El prestigiós grup editorial Nature convida experts de l’HUB a analitzar les evidències sobre suplementació amb ferro

- Recerca

Els doctors Josep Comin i Pedro Moliner, membres de la Unitat Multidisciplinària d’Insuficiència Cardíaca de l’HUB i investigadors del grup Bioheart de l’IDIBELL, han estat convidats a publicar a Nature Reviews Cardiology, la revista científica de cardiologia amb factor d’impacte més alt. En concret, han escrit una revisió sobre la suplementació amb ferro endovenós en els pacients amb insuficiència cardíaca crònica.

El dèficit de ferro és molt prevalent en els pacients amb insuficiència cardíaca crònica (fins al 50% dels casos) i s'associa a més ingrés i a més mortalitat. Això s'explica pel paper clau que té el ferro en la cadena respiratòria mitocondrial, imprescindible per a la correcta funció del cardiomiòcit, les cèl•lules del múscul cardíac capaces de contraure’s de forma espontània i individual.

“Les guies de pràctica clínica recomanen una estratègia proactiva en el diagnòstic i el tractament d'aquesta condició”, ha explicat el cardiòleg de l’HUB, Pedro Moliner.

L’article publicat a la revista científica Nature Reviews Cardiology fa una revisió dels principals assajos clínics. En breu, han mostrat que l'administració de ferro endovenós millora la qualitat de vida i el pronòstic en els pacients amb insuficiència cardíaca i disfunció ventricular.

Estudis en marxa demostraran si aquest benefici es manté també en altres formes d'insuficiència cardíaca com, per exemple, aquells pacients amb fracció d'ejecció preservada (ICFEp).

Article de referència

Moliner, P., Comin-Colet, J., 2022. Iron deficiency and supplementation therapy in heart failure. Nature Reviews Cardiology. DOI: 10.1038/s41569-022-00747-0