Bellvitge lidera l’activitat internacional al voltant dels trastorns alimentaris

L’equip de la Unitat de Trastorns Alimentaris que dirigeix el Dr. Fernando Fernández Aranda, Cap de Grup del CIBERobn, coordina un número especial de la revista European Eating Disorders Review, dedicat a l’impacte de la Covid-19 sobre aquestes patologies. La publicació online, d’accés lliure, està disponible a Internet des d’aquest mes d’octubre.

La revista virtual inclou un total de 13 articles de grups de recerca de tot el món, fruit del treball de col•laboració multidisciplinari dut a terme arran de la irrupció de la pandèmia el passat mes de març. L’objectiu principal de la publicació és difondre i compartir possibles resultats i eines rellevants, obtinguts amb aquests treballs en els darrers mesos, “que ens permetin avançar en el coneixement sobre la Covid-19 i les seves conseqüències, en pacients amb trastorns alimentaris i el seu maneig”, segons afirma el Dr. Fernández Aranda.

De forma general, els pacients amb Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA) han vist com el seus símptomes s’accentuaven amb la pandèmia a causa del confinament i l’angoixa psicosocial derivada de la Covid-19 i la limitació en els seus tractaments habituals. Aquest número especial de la European Eating Disorders Review inclou articles que aborden l’impacte del coronavirus en nens, adolescents, adults i també en les famílies, així com l’anàlisi de factors associats a la resiliència. Un dels treballs més destacats aporta una de les primeres escales que proven de mesurar l’impacte del confinament per la Covid-19 en pacients amb TCA i obesitat. Traduïda a més de 19 idiomes, l’escala està sent aplicada en diferents països de tot el món i els seus resultats es posaran en comú en els propers mesos. En aquesta validació han participat grups d‘arreu de Catalunya i diversos grups CIBER (CIBERobn, CIBERdem i CIBERsam), així com el propi Servei de Psiquiatria i de Malalties Infeccioses de l’Hospital de Bellvitge.

Vegeu la publicació Eating Disorders during the COVID-19 Pandemic

El Congrés de la Societat Internacional de Trastorns de l’Alimentació s’organitza des de l’Hospital de Bellvitge

Com a President de la Eating Disorder Research Society, Fernando Fernández Aranda ha estat l’encarregat d’organitzar la XXVI edició de la reunió anual dels investigadors en aquest àmbit de tot el món. Prevista inicialment per celebrar-se a Sitges, la pandèmia ha obligat a que la trobada es realitzi de forma virtual entre els dies 12 i 16 d’octubre En la trobada, que comptarà amb la participació de mig miler d’investigadors de tot el món, amb representació de mes de 23 països, es tractaran les innovacions en l’abordatge dels trastorns alimentaris i l’obesitat, que passen per la recerca traslacional, la microbiota, el cervell, els models animals i els nous tractaments de l’addicció al menjar, entre d’altres.

Vegeu el web del 2020 EDRS Virtual Meeting