Beca per a un projecte d’Angiologia i Cirurgia Vascular de l’Hospital de Bellvitge que beneficiarà els pacients en hemodiàlisi

- Formació
La Dra. Begoña Gonzalo, facultativa del Servei d'Angiologia i Cirurgia Vascular de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), ha rebut una beca de la Fundació de la Societat Espanyola d'Angiologia i Cirurgia Vascular per dur a terme el projecte “Estudi de l’avaluació hemodinàmica de la perfusió de la mà amb ecografia Doppler a través del temps d’acceleració: el HAT (hand acceleration time)”.

Aquest projecte innovador té com a objectiu obtenir dades sobre el paper de l’ecografia Doppler en l’estudi de la patologia isquèmica dels membres superiors.

L’estudi amb ecografia Doppler arterial proporciona informació tant de l’anatomia com de la hemodinàmica de les artèries. El temps d’acceleració és un paràmetre hemodinàmic que mesura el temps transcorregut entre l’inici de la sístole i el pic sistòlic d’una ona Doppler arterial, avaluant en temps real la morfologia de l’ona.

Aquest paràmetre s’ha demostrat d’utilitat en l’estudi de la isquèmia crònica dels membres inferiors amb la identificació del “Pedal Acceleration Time” (PAT). Amb el projecte liderat per la Dra. Gonzalo, es pretén demostrar la utilitat de la tècnica per valorar la isquèmia crònica dels membres superiors. Aquest tipus d’estudi pot ser d’especial interès pels pacients en hemodiàlisi, per intentar detectar aquells pacients en risc de presentar complicacions d’isquèmia induïda per l’accés vascular.

El Laboratori de Diagnòstic Vascular del Servei d'Angiologia Vascular de l’HUB és pioner i referent en recerca d'aquest àmbit, acull cursos a nivell internacional avalats per la Societat Europea d'Angiologia i Cirurgia Vascular (ESVS) i rep rotants de diferents centres hospitalaris de l'Estat espanyol per completar la seva formació.